سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۶ درصد جمعیت روانسر عضو کتابخانه هستند

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه گفت : سه هزار و ۲۲۶ نفر از جمعیت شهرستان روانسر در کتابخانه‌های عمومی عضویت دارند که معادل ۶ درصد جمعیت روانسر است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ معصومه حسنی خونسار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه گفت : به طور میانگین سه درصد جمعیت استان عضو کتابخانه‌های عمومی هستند و باید همه تلاش کنیم تعداد کتابخوانان را افزایش دهیم تا فرهنگ مطالعه و کتاب و کتابخوانی نیز افزایش یابد.

او با بیان اینکه در استان کرمانشاه به ازای هر ۲ نفر یک جلد کتاب در کتابخانه‌های استان موجود است، گفت : در کتابخانه‌های عمومی شهرستان روانسر ۳۲ هزار جلد کتاب موجود است و به ازای هر ۲ نفر یک و نیم جلد کتاب وجود دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه ضمن قدردانی از شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر روانسر ادامه داد: روانسر از جمله شهر‌هایی استان است که سهم نیم درصد کتابخانه را به موقع و منظم پرداخت می‌کند و دغدغه زیادی برای امور کتابخانه‌های این شهرستان نداریم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار روانسر گفت: کتاب و کتابخوانی نقش سازنده‌ای در هدایت و تکامل جامعه دارد و هرچه بیشتر به موضوع کتابخوانی در جامعه و خانواده پرداخته شود، به همان میزان نیز ناهنجاری‌ها در جامعه کاهش می‌یابد.

پژمان امجدیان، سوق دادن جامعه به سمت مطالعه و کتابخوانی را عامل بازدارنده قوی برای کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی و پیشران توسعه و پیشرفت عنوان کرد و افزود: انجمن کتابخانه‌های عمومی یکی از کلیدی‌ترین و موثرترین راه‌های رشد فرهنگی یک جامعه است .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.