سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

المیادین: وحشت صهیونیست‌ها از توانایی حزب‌الله در طول چند سال گذشته چند برابر شده است

شبکه تلویزیونی المیادین در گزارشی به تحلیل قدرت جنبش حزب‌الله لبنان و ترس فزاینده رژیم صهیونیستی از آن پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، گزارشگر شبکه تلویزیونی المیادین اعلام کرد فضای اضطرابی که ارتش رژیم صهیونیستی از ترس پاسخ احتمالی حزب الله، در طول بیش از یک ماه گذشته در مرز‌های لبنان با آن روبه‌رو بوده است، ثابت می‌کند و از نظر تحلیلگران رژیم اسرائیل هیچ تردیدی باقی نمی‌گذارد که حزب الله تا چه اندازه برای این رژیم خطرناک است.

ارزیابی‌های رژیم اشغالگر نشان می‌دهد وحشت از توانایی حزب الله در طول چند سال گذشته چند برابر شده است. وحشت از این حزب که زرادخانه‌ای متشکل از ده‌ها هزار موشک با برد‌های مختلف در اختیار دارد در سایه یک مسئله جدید، تشدید شده است. آن مسئله هم دقت موشک‌های حزب الله است که کارشناسان راهبردی و نظامی می‌گویند اهمیت آن در این است که به حزب الله اجازه می‌دهد در هر جنگی در آینده با رژیم اسرائیل از حملاتی که متکی بر تعداد موشک‌ها بود به حملات متمرکز و دقیق به تاسیسات حیاتی منتقل شود. این موضوع به معنای معادله چشم در برابر چشم است که حزب الله برای تثبیت آن در برابر رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند و قدرت بازدارندگی اش را به صورت ریشه‌ای تقویت کرده است.

در ادامه این گزارش آمده است: راهبرد رژیم صهیونیستی برای حملات محدود بدون رسیدن به مرحله جنگ گسترده، از شیوه‌ای برای جلوگیری از دستیابی حزب الله به موشک‌های دقیق، به هدفی برای رژیم اشغالگر تبدیل شده و کارآیی آن به شدت زیر سوال رفته است. این راهبرد تاکنون نتیجه‌ای برای رژیم اسرائیل به همراه نداشته است و اکنون برای همه مشخص شد است که عملیات انتقال سلاح برای حزب الله موفقیت آمیز بوده است و موضوع تبدیل موشک‌های آن به موشک‌های دقیق فقط به زمان نیاز دارد.

گزارشگر این شبکه خاطر نشان کرد: در سایه ناامیدی گسترده از توان اسرائیل برای از بین بردن دقت موشک‌های حزب الله با توسل به شیوه‌های نظامی و اطمینان داشتن رژیم اشغالگر به غیرممکن بودن جلوگیری از دستیابی حزب الله به سامانه‌های پیشرفته، کارشناسان رژیم صهیونیستی خواستار تلاش برای یافتن گزینه‌های جایگزین به منظور محدود کردن توانایی حزب الله شدند. گزینه‌هایی که مهمترین آن‌ها سوء استفاده رژیم اسرائیل از اوضاع داخلی لبنان است تا این رژیم جامعه جهانی را زیر فشار قرار دهد که هر نوع کمک مالی و اقتصادی به لبنان را به نابودی زیرساخت‌هایی مشروط کند که به حزب الله امکان ساخت موشک‌های نقطه زن را می‌دهد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.