سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت اسامی ۶۶ هزار بهره‌بردار چهارمحال و بختیاری در سامانه جامع اطلاعات کشاورزی

مدیر هماهنگی و ترویج جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: اسامی ۶۶ هزار بهره‌بردار استان در سامانه جامع اطلاعات کشاورزی ثبت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سیروس بیک بکان مدیر هماهنگی و ترویج جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به ضرورت ساماندهی اطلاعات بخش کشاورزی اظهار داشت: اطلاعات ۶۶ هزار بهره‌بردار کشاورزی استان در سامانه جامع اطلاعات کشاورزی ثبت شده است.

او افزود: اطلاعات این تعداد بهره‌بردار توسط ۱۶۰ نفر کارشناس پهنه فعال در ۲۸ مرکز خدمات و یک خانه ترویج در استان جمع‌آوری و ثبت شده است.


بیشتر بخوانید


بیک بکان افزایش عملکرد و بهره‌بروری در کشاورزی را یکی از اهداف راه‌اندازی این سامانه برشمرد و اضافه کرد: اطلاعات بهره‌برداران در زمینه‌های زراعی، باغی، شیلات، گلخانه و قارچ در سامانه تعریف شده است، ولی اطلاعات مربوط به بخش دام با توجه به اینکه هنوز این قسمت در سامانه فعال نیست، وارد نشده است.

او با بیان اینکه به طور تقریبی در همه استان پهنه هر کارشناس مشخص شده است ادامه داد: کارشناسان براساس پهنه تعریف شده برای آن‌ها علاوه بر وارد کردن اطلاعاتی مانند سطح زیر کشت و محصول نیاز‌های آموزشی بهره‌برداران را نیز شناسایی و بر حسب ظرفیت‌ها و استعداد‌های منطقه اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی می‌کنند.

بیک بکان با اشاره به اینکه توزیع نهاده‌ها، استفاده از بذور و الگوی کشت را می‌توان از طریق این سامانه انجام داد گفت: حدود ۲۰ درصد تولیدکنندگان استان عملکرد عالی دارند، هدف این است که بتوان با انتقال دانش و اطلاعات زمینه ارتقای دیگران را نیز برای بهبود عملکرد در بخش کشاورزی بالا ببرد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.