به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، رویداد بازیسازی «کژوالکمپ» یک رویداد آموزشی تولید بازی با هدف ارتقاء صنعت بازیسازی در کشور است. در این رویداد شرکت کنندهها که باید از میان بازیسازان و دانشجویان علاقمند به تولید بازی باشند، طی فرآیندی برنامه ریزی شده در مسیر تولید بازی و جذب کاربر جهت دهی میشوند.
رویداد بازیسازی کژوال کمپ که از ۲۲ شهریور شروع به کار خواهد کرد در چندین مرحله مختلف و در سه بازه زمانی اجرا میشود. در بازه زمانی ۲۲ شهریور تا ۱۵ مهر که حکم پیش رویداد را دارد، تیم برگزیده کژوال کمپ سال ۹۷ در کنار سایر استودیوهای مطرح بازیسازی به بیان تجربیات خود در صنعت بازیسازی میپردازد. شرکت کنندگان در این مرحله وارد محیط آنلاین «دیسکورد» شده و به صورت آنلاین با یکدیگر شبکه سازی کرده و به تیم سازی میپردازند.
از ۱۵ مهر تا ۱۵ آبان که مرحله دوم این رویداد است، تیمها بعد از تیمسازی این فرصت را پیدا میکنند تا در کارگاههای روزانه در حوزه بازی شرکت کنند و از افراد فعال در صنعت بازی موبایلی تجربههای دست اول در زمینه تولید، مدیریت، مسائل فنی و هنری بازی موبایلی را دریافت کنند.
بالاخره در آخرین مرحله این رویداد که از ۱۵ مهر تا ۳۰ آذر آذر ماه اجرا خواهد شد، تیمهای شرکت کننده وارد ساخت و توسعه بازی خواهند شد. برای هر تیم منتور و مشاوری در نظر گرفته شده تا تیمها را برای ساخت و توسعه بازی راهنمایی کند.
بیشتر بخوانید
حامیان دومین رویداد کژوال کمپ علاوه بر بنیاد ملی بازیهای رایانهای و دو مجموعه وابسته به بنیاد یعنی انستیتو ملی بازیسازی و مرکز تحقیقات بازیهای دیجیتال (دایرک)، آواگیمز و چند استودیوی بازیسازی مطرح از جمله پاییزان، Quiz Of Kings، مدریک، تتراپازل و نردبان اندیشه فردا هستند که در تامین جایزه ۱۵۰ میلیون تومانی رویداد و ارایه محتواهای آموزشی مشارکت خواهند داشت.
قرار است در آئین افتتاحیه این رویداد که روز شنبه ۲۲ شهریور از ساعت ۱۶ تا ۱۸برگزار میشود، امین امیرشریفی مدیر عامل کافه بازار، طی سخنانی تازهترین آمارها از صنعت بازیهای موبایلی در کشور را ارائه دهد و به معرفی فعالیتهای کافهبازار در زمینه صنعت بازی ایران با محوریت تولید بازی، نشر بازی، شتابدهی و سرمایهگذاری به روی بازیها بپردازد. بر اساس برنامهریزیهای انجام شده امکان طرح سوالات مرتبط با حوزه بازی از سوی شرکت کنندگان در افتتاحیه و پاسخ به آنها نیز فراهم شده است. اختتامیه دومین کژوال کمپ بازیسازی نیز در بهمن ماه برگزارخواهد شد.
رویداد کژوال کمپ اول، ۲۲۸ نفر شرکت کننده داشت که توانستند بعد از تیم سازی، ۲۱ بازی کژوال تولید کنند. «بازی تخت باز» از استودیو «آرمیک» برگزیده کژوال کمپ اول، از بهمن ۹۶ تاکنون توانسته به بیش از ۱۰۰ هزار کاربر در کافه بازار برسد و در دو سال اخیر در میان پرفروشهای صنعت بازی موبایلی جایگاه قابل قبولی داشته باشد.
انتهای پیام/