سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح نجات و احیای دریاچه ارومیه با همکاری قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) انجام می شود

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) گفت: دریاچه ارومیه بزودی با افتتاح چند پروژه محیط زیستی صاحب آب پایدار خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) با اشاره به دغدغه مجموعه قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) در خصوص مسائل زیست‌محیطی کشور اظهار کرد:با بحرانی شدن وضعیت دریاچه ارومیه، قرارگاه نقش بسیار مؤثر و فعالی را در طرح احیای این دریاچه ایفا کرد.

محمد با اشاره به اینکه دریاچه ارومیه به ‌عنوان مهم‌ترین و با ارزش‌ترین اکوسیستم‌های آبی ایران و جهان به شمار می‌آید،افزود: طرح احیای دریاچه ارومیه در سه فاز برنامه‌ریزی شده است که با تکمیل آن شاهد احیای کامل دریاچه ارومیه خواهیم بود.

او ادامه داد: بخش مهمی از این میزان آب با استفاده از توانمندی منحصر به فرد قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) در حوزه تونل‌سازی (مکانیزه) و با اجرای تونل کانی‌سیب به طول ۳۶ کیلومتر تأمین می‌شود.


بیشتر بخوانید


محمد ضمن تشکر از همکاری وزارت نیرو و سازمان محیط زیست در اجرای این پروژه تصریح کرد: سرعت عمل در احیای دریاچه ارومیه از پیامد‌های ناگوار زیست محیطی منطقه شمال غرب جلوگیری خواهد کرد و تکمیل این پروژه نقش مهمی در افزایش تدریجی سطح آب دریاچه تا تراز اکولوژیک ۱۲۷۴ دارد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) خاطرنشان کرد: قرارگاه نقش بسیار کلیدی و مؤثری در احداث زیرساخت‌های مدیریت منابع آب کشور دارد به گونه‌ای در حال حاضر در حدود ۵۰ درصد ظرفیت مخازن سد‌های کشور به میزان ۲۳ میلیارد مترمکعب شامل ۶۲ سد، توسط این مجموعه تکمیل و یا در حال ساخت است.

محمد یادآور شد: احداث ۶۴۰۰ کیلومتر خطوط انتقال آب با لوله، ۳۹۰ کیلومتر تونل انتقال آب مکانیزه و ۷۳۱ کیلومتر کانال انتقال آب از دیگر فعالیت‌های قرارگاه در این حوزه استراتژیک است.

انتهای پیام / ش ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.