سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تخصیص اولین سهمیه شکر یارانه‌ای به زنبورداران مهابادی

رئیس هیات مدیره تعاونی زنبورداران مهاباد گفت: اولین سهمیه شکر یارانه‌ای تحویل زنبورداران مهابادی شد.

ریبوار جهانگیرپور رئیس هیات مدیره تعاونی زنبورداران مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: ۲۸ تن شکر یارانه‌ای برای تغذیه پاییزه و با هدف حمایت و رونق این صنعت در بین زنبورداران این شهرستان توزیع شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه توزیع شکر با قیمت مصوب ۷۲ هزار ریال برای هر کیلوگرم تعیین شده، افزود: به ازای هر کندوی عسل بیش از یک کیلوگرم، تحویل زنبوداران شده است.


بیشتر بخوانید


او با اشاره به خارج‌سازی پرورش زنبور عسل از فرآیند تک محصولی تصریح کرد: امسال علاوه بر برداشت عسل، فرآورده‌های جانبی آن از جمله ژل رویال، گرده و زهر زنبور عسل نیز در برنامه زنبورداران قرار دارد.

جهانگیرپور اذعان کرد: افزایش چند برابری قیمت شکر در هفته‌های اخیر سبب نگرانی و بروز مشکلاتی برای زنبورداران شهرستان شده در همین راستا دولت شکر را با قیمت طرح تنظیم بازار برای زنبورداران در نظر گرفته است.

رئیس هیات مدیره تعاونی زنبورداران مهاباد با اشاره به اینکه عسل مهاباد به عنوان یک برند شناخته شده روانه بازار‌های داخلی و خارجی می‌شود، بیان کرد: عسل تولید شده در مهاباد از لحاظ کیفیت رتبه اول آذربایجان غربی و از لحاظ کمی رتبه هفتم این استان را به خود اختصاص داده است.

براساس آخرین سرشماری ۶۰۰ نفر در مهاباد به حرفه زنبورداری مشغول هستند؛ ۵۵ هزار کندوی زنبور عسل مدرن و سنتی نیز در این شهرستان با میانگین تولید سالانه ۳۰۰ تن وجود دارد.

مهاباد یکی از مراکز مهم تولید عسل مرغوب و با کیفیت در آذربایجان غربی به شمار می‌رود؛ تعاونی زنبورداران مهاباد در سال ۱۳۸۶ تاسیس شده و هم اکنون دارای بیش از ۳۰۰ عضو فعال است.

انتهای پیام / س خ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.