سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شی جین پینگ: پکن در زمینه کووید-۱۹ به صورت روشن و شفاف عمل کرده است

رئیس‌جمهور چین در مراسم اعطای نشان‌ افتخار به کسانی که در روند مقابله با کرونا نقش برجسته‌ای داشتند، بر شفافیت اقدامات این کشور در زمینه مقابله با این ویروس تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، و سایر مقامات این کشور صبح امروز، پیش از برگزاری نشست تمجید از دارندگان مدال‌های ملی و نشان‌های افتخار، با افراد و شخصیت‌هایی که در روند مقابله با همه‌گیری کرونا نقش برجسته‌ای داشتند، در سالن بزرگ خلق دیدار کردند و ضمن قدردانی از ایشان، با آن‌ها عکس یادگاری گرفتند. 

رئیس جمهور چین‏ که دبیر کل حزب کمونیست و رئیس کمیسیون نظامی مرکزی چین نیز هست، شخصاً به دارندگان مدال‌های ملی و نشان‌های افتخار ملی که کمک زیادی به چین در مبارزه با همه گیری کووید-۱۹ کردند‏، مدال افتخار «قهرمان مردم» اعطا کرد، که از بالاترین افتخارات ملی در این کشور به حساب می‌آید.

شی جین پینگ «مدال جمهوری» را به «جونگ نان شان»، متخصص مشهور در بیماری‌های تنفسی که پدیده «سرایت ویروس کرونا از انسان به انسان» را مطرح کرد، در نوشتن برنامه‌های معالجه بیماران مبتلا به کرونا کار هدایت را برعهده گرفت و در پیشگیری و مهار کرونا نقش برجسته‌ای ایفا کرد، اهدا کرد.

لقب افتخار ملی «قهرمان مردم» به سه شخصیت دیگر رسید که عبارتند از «جانگ بولی»، متخصص استفاده از دارو‌های گیاهی سنتی در معالجه بیماران مبتلا به کرونا‏، «جانگ دینگ یو»، رئیس بیمارستان جین یین تان اختصاصی برای درمان بیماران کرونایی در ووهان،‏ و «چن وی دان»، دانشمند پزشکی نظامی که دستاورد‌های عمده‌ای در تحقیقات اساسی مربوط به کووید ۱۹ و تولید واکسن‌ها و دارو‌های محافظ بدست آورد.

رئیس جمهور چین در سخنانی با اعلام اینکه پکن در زمینه کووید-۱۹ به صورت روشن و شفاف عمل کرده است، گفت پکن به حمایت خود از سازمان جهانی بهداشت برای مقابله با کووید-۱۹ ادامه خواهد داد.

او در ادامه تاکید کرد: پکن برای مقابله با مخاطرات خارجی در بلندمدت آماده خواهد بود و به پیشبرد جهانی سازی اقتصاد و حمایت از چند جانبه‌گرایی ادامه خواهد داد.

اظهارات شی جین پینگ در پی اتهام‌زنی‌های آمریکا به چین درباره شیوع ویروس کرونا در جهان مطرح می‌شود. اتهاماتی که پکن بارها آن‌ها را رد کرده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.