سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

 راه‌اندازی سامانه پرداخت تسهیلات بسته حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: سامانه پرداخت تسهیلات بسته حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی سال ۹۸ به منظور بهره مندی بنگاه‌های صادراتی راه‌اندازی شد.

جرجانی سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، گفت: این بسته از سوی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ابلاغ و دستورالعمل اجرایی و فرآیند پرداخت تسهیلات آن از سوی وزارت امور اقتصاد و دارایی طراحی و ایجاد شده است.

او افزود: فرآیند پرداخت تسهیلات ریالی و ارزی این بسته شامل مراحل ثبت درخواست، تایید درخواست، معرفی به بانک، پرداخت تسهیلات و نظارت در سامانه هماهنگ بهین یاب به نشانی www.behinyab.ir صورت می‌گیرد.

جرجانی تصریح کرد: بر اساس ضوابط اعلامی، مشمولین این تسهیلات بر اساس عملکرد بازگشت ارز حاصل از صادرات، سوابق صادراتی، اولویت محصول صادراتی و کشور‌های هدف تعیین می‌شوند و این تسهیلات ترجیحی تنها برای متقاضیانی است که اقدام به اخذ تسهیلات جدید می‌نمایند و مشمول استمهال تسهیلات قبلی نخواهد بود.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی ادامه داد: بانک‌های توسعه تعاون، توسعه صادرات ایران، صادرات ایران، پارسیان، کشاورزی و ایران-ونزوئلا بانک‌های عامل طرف قرارداد در این خصوص هستند که موضوع این بسته حمایتی به آن‌ها ابلاغ شده است.


بیشتر بخوانید


او تاکید کرد: بنگاه‌های صادارتی استان نیز می‌توانند برای بهره‌مندی از تسهیلات بسته حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی سال ۹۸ از طریق سایت بهین یاب و طبق فرآیند اعلام شده اقدام نمایند.

جرجانی اظهار کرد: نرخ سود تسهیلات اعطایی بر اساس بسته فوق الذکر به صورت میانگین نرخ سود تسهیلات صندوق توسعه ملی و نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار خواهد بود.

در خصوص تسهیلات ارزی به خریداران خارجی کالا‌ها و خدمات ایرانی؛ در قالب اعتبار خریدار، تجهیز کارگاه، و نیز سرمایه در گردش شرکت‌های ایرانی صادراتی فعال در زمینه صادرات کالا و خدمات فنی و مهندسی در قالب اعتبار فروشنده مطابق رویه‌های موجود صندوق نرخ سود این تسهیلات، در صورت گشایش اعتبار اسنادی (LC) با قرارداد معتبر در حوزه خدمات فنی و مهندسی بر اساس نظام نامه پرداخت تسهیلات ارزی صندوق توسعه ملی محاسبه می‌شود.

گفتنی است؛ استفاده از این گونه تسهیلات ارزی صندوق منوط به عدم تبدیل ارز به ریال می‌باشد.

انتهای پیام / ط آ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.