سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر نیرو:

در صورت ارائه نشدن طرح سازگاری به کرمان آب نمی دهیم

اردکانیان در سفر به کرمان گفت: من از مسئولان استان کرمان می خواهم فرصت را از دست ندهند و طرح سازگاری با کم آبی را ارائه کنند در غیر این صورت مجوز انتقال آب از دریای عمان به این استان داده نمی شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،رضا اردکانیان ،وزیر نیرو در جلسه بررسی اقدامات انجام شده و در دست انجام پروژه های اقتصاد مقاومتی استان کرمان با اشاره به اینکه انتقال آب از دریای عمان به کرمان منوط به سازگاری با کم آبی است، گفت: عقب افتادگی این طرح به خود مسئولان کرمان ارتباط دارد و ما به محض دریافت طرح در تهران پیگیری کرده ایم.

او افزود:سهم آب کشاورزی با تخفیف در استان‌های دیگر انجام شده است ، استانی که با ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار از منابع کشور برای شیرین کردن آب هزینه می‌کند تا آب به استان برسد باید فکری به حال آب کشاوری و مدیریت آن بکند.

اردکانیان بیان کرد: اگر فکری به حال مصرف آب نشود مشکلات بیشتر می‌شود.

او با اعلام اینکه اگر آب بیاید آبادنی بیشتر و نیازمندی ها هم بیشتر خواهد شد، اظهار کرد: مشکل حدود ۱۰ تا ۱۱ استان  حل شده است، اما هنوز کرمان طرح خود را ارائه نداده و ما هنوزطرح آمایش سرزمین را دریافت نکرده ایم.

اردکانیان گفت: تمام استان‌های کشور باید تا پایان این دولت طرح سازگاری با کم آبی را تحویل بدهند.

او افزود:حدود ۶ میلیارد متر مکعب آب در  استان کرمان صرف کشاورزی می شود.

اردکانیان با اعلام اینکه نباید زمان را از دست بدهیم و باید مصرف آب کشاورزی مدیریت شود بیان کرد: من از مسئولان کرمان خواهش می‌کنم فرصت را از دست ندهند ما مجوز آب را نمی‌دهیم تا طرح سازگاری با کم آبی ارائه نشود.

او با اشاره به اینکه در کارگروه سازگاری با کمی آبی همه دستگاه‌ها باید برای ارائه طرح و راهکار کمک کنند، اظهار کرد: باید مصرف آب مدیریت شود زیرا پای امنیت غذایی مطرح است .

وزیر نیرو افزود: در خصوص آب و برق  روستا‌ها و مناطقی که کیفیت آب در حد مطلوب نیست، وارد عمل می‌شویم.

او بیان کرد:در مورد طرح‌های بلند مدت با استاندار کرمان در تهران جلساتی برگزار می‌کنیم که مشکلات سریع‌تر حل شود.

وزیر نیرو پس از اتمام این جلسه استان کرمان را به مقصد یزد ترک کرد.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.