سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز برداشت خرما در قصرشیرین

مدیر جهادکشاورزی قصرشیرین گفت : برداشت خرما از سطح ۵۲۰ هکتار از نخلستان‌های بارور این شهرستان آغاز شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ اردشیر نورمحمدی مدیر جهادکشاورزی قصرشیرین گفت : پیش بینی می‌شود با عملکرد ۶ تن در هکتار در مجموع امسال از نخلستان‌های بارور این شهرستان در مجموع سه هزار و ۱۲۰ تن محصول خرما برداشت و روانه بازار مصرف شود.

او گفت : عمده ارقام آن از نوع زاهدی و اشرسی بوده و البته ارقامی همچون برحی، جعفری و ارزفی نیز از نوع رطب در این شهرستان وجود دارد.

مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین افزود: این شهرستان در مجموع بیش از ۷۲۸ هکتار نخلستان دارد که از این میزان ۵۲۰ هکتار آن بارور و مابقی نهال است و به مرحله باروری نرسیده است.

نورمحمدی ادامه داد: شهرستان قصرشیرین تنها شهرستان استان کرمانشاه با قابلیت آب و هوای گرمسیری و داشتن نخلستان و تولید خرما است و رقم خرمای اشرسی این شهرستان درکشور تنها مختص همین منطقه است که دارای ۲ نوع خشک و نرم، درشت و گوشتی باکیفیت بالا و بسیار خوش طعم است و خاصیت ماندگاری بسیار بالایی دارد.

او ادامه داد: خرمای قصرشیرین با استفاده از تسهیلاتی که در بخش مشاغل خانگی برای باغداران فعال منطقه صادر شده به صورت بسته بندی در اختیار خریداران و مصرف کنندگان قرار می‌گیرد.

او گفت: بخشی از خرمای منطقه نیز برای تهیه شیره خرما یا به اصطلاح محلی دوشاب از طریق زنان این منطقه تولید شده و راهی بازار می‌شود که در مصارف صبحانه و بیشتر در فصل زمستان استفاده می‌شود.

نورمحمدی گفت: از مجموعه باغ سه هزار هکتاری مجتمع بیستون پارس شهرستان قصرشیرین ۴۰۰ هکتار آن نخلستان است که علاوه بر ایجاد چشم اندازی زیبا در بحث گردشگری در تولید محصول خرما و توسعه باغات نیز تاثیری به سزا دارد.

او ادامه داد: برداشت محصول خرما که از امروز آغاز شده تا اواخر آبان ماه ادامه دارد .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.