سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دانشگاه رازی برای اولین بار در نظام رتبه بندی تایمز ۲۰۲۱ قرار گرفت

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی کرمانشاه گفت : دانشگاه رازی برای اولین بار در نظام رتبه بندی تایمز ۲۰۲۱ قرار گرفت که براساس آن جایگاه نهم را بین دانشگاه‌های جامع ایران بدست آورد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ فرزاد ویسی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی کرمانشاه گفت : بر اساس تازه‌ترین نتایج نظام رتبه‌بندی تایمز، ۴۷ دانشگاه از ایران موفق شده‌اند در جمع ۱۵۲۷ دانشگاه برتر در این نظام رتبه‌بندی قرار بگیرند.

او گفت : نظام رتبه‌بندی تایمز از سال ۲۰۰۴ اقدام به رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان کرده و هرساله دانشگاه‌های برتر را بر اساس پنج شاخص عمده خود که شامل آموزش (با وزن ۳۰ درصد)، پژوهش (وزن ۳۰ درصد)، استناد (وزن ۳۰ درصد)، وجهه بین‌المللی (۷.۵ درصد) و درآمدصنعتی (۲.۵ درصد) است، ارزیابی می‌کند.

او افزود: منبع گردآوری داده‌ها در نظام رتبه‌بندی تایمز درخواست موسسه برای ارزیابی، تکمیل پرسشنامه خود اظهاری، پایگاه استنادی اسکوپوس و همچنین نظرسنجی شهرت آموزشی و پژوهشی موسسه از سوی متخصصین و صاحب‌نظران است.

ویسی افزود: دانشگاه رازی در راستای سیاست‌های خود مبنی بر حضور در عرصه‌های بین‌المللی و نظام­‌های رتبه‌بندی، سال ۲۰۱۹ برای نخستین بار با ارسال ایمیل به نظام رتبه‌بندی تایمز خواستار حضور در این نظام رتبه‌بندی شد و اقدام به تکمیل پرسشنامه ارسال شده از سوی موسسه تایمز کرد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه گفت: دانشگاه رازی همراه با دانشگاه‌هایی مانند اصفهان، بوعلی‌سینا، الزهرا (س)، فردوسی مشهد و مازندران در رتبه نهم دانشگاه‌های جامع کشور و در رتبه ۱۰۰۰+ دانشگاه‌های برتر دنیا در این نظام رتبه‌بندی قرار گرفته است .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.