سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جمع آوری تور پرنده گیری از سوی یگان حفاظت محیط زیست هندیجان

رئیس اداره حفاظت محیط زیست هندیجان گفت: یگان حفاظت محیط زیست این اداره موفق به جمع آوری ۸۰ متر تور پرنده گیری در سطح حوزه استحفاظی شدند.

  مصطفی حق زاده رئیس اداره حفاظت محیط زیست هندیجان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  گفت: در پی گشت و کنترل حوزه استحفاظی شهرستان  یگان حفاظت محیط زیست این اداره موفق به جمع آوری بیش از ۸۰ متر تور پرنده گیری در سطح حوزه استحفاظی شدند.

او افزود: هرساله با شروع فصل بازگیری و کوخه نشینی، افراد متخلف از اوایل شهریور ماه اقدام به نصب تور بر روی درختان کرده که از این طریق پرندگانی، چون کبوتر، قمری و یاکریم را زنده گیری می‌کنند و در فصل کوخه نشینی که در اوایل مهرماه شروع می‌شود از این پرندگان به عنوان طعمه جهت به دام انداختن پرندگان شکاری (مانند بحری، بالابان وعقاب و ...) که در این فصل به سواحل جنوبی ایران مهاجرت می‌کنند، استفاده می‌کنند.

حق زاده بیان داشت: فصل کوخه نشینی از اوایل مهرماه شروع و با اولین باران پاییزی به پایان می رسد و از تمام همشریان و دوستداران محیط زیست و حیات وحش درخواست می‌شود که در صورت مشاهده موارد کوخه نشینی و زنده گیری پرندگان ضمن اطلاع رسانی به اداره حفاظت محیط زیست جهت حفظ تنوع زیستی این پرندگان با ارزش با محیط بانان همکاری و مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.