سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شرکت۱۵۰۰ یزدی در پویش نذر خون/ نذر پلاسما تا اربعین ادامه دارد

مدیر کل انتقال خون استان یزد گفت: در ۱۴روز نخست ماه محرم امسال، ۱۵۰۰ یزدی خون خود را اهدا کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، نقی تقوائی مدیرکل انتقال خون استان یزد گفت: در ۱۴ روز نخست ماه محرم امسال یک هزار و ۷۸۴ نفر به مراکز انتقال خون استان برای شرکت در پویش نذر خون مراجعه کردند که از این تعداد یک هزار و ۴۹۰ نفر موفق به اهدای خون شدند.

او افزود: از مجموع اهداکنندگان خون در این بازه زمانی ۹۴.۹درصد را مردان و ۵.۱ درصد را زنان تشکیل می‌دهند که از این تعداد اهداکنندگان مستمر ۵۵.۲ درصد، اهداکنندگان باسابقه ۲۹.۴ درصد و بار اولی‌ها ۱۵.۴درصد را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیر کل انتقال خون استان با اشاره به طرح پویش "نذر خون و پلاسما" در انتقال خون استان، گفت: این پویش به صورت هماهنگ در سراسر کشور از تاسوعا آغاز شده و تا اربعین حسینی ادامه دارد و هدف آن با توجه به کاهش اهدای خون در ماه‌های اخیر به علت شیوع ویروس کرونا، تامین خون سالم و کافی برای بیماران است.

تقوائی با اشاره به طرح نوبت دهی اینترنتی اهدای خون،گفت: با هدف مدیریت فاصله گذاری اجتماعی و توزیع داوطلبین در زمان‌های مختلف، اهداکنندگان می‌توانند در سامانه نوبت دهی اهدای خون که در وب سایت این اداره کل به نشانی yazdbto.ir بارگزاری شده است، ثبت نام و زمان دلخواه خود را برای اهدای خون یا پلاسما مشخص نمایند.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.