سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اعلام شد:

شرایط انتخاب رشته داوطلبان کنکور ارشد که هنوز فارغ التحصیل نشده‌اند + شیوه رفع محرومیت

سخنگوی سازمان سنجش به بیان توضیحاتی درباره وضعیت داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در کنکور ارشد ۹۹ که هنوز فارغ التحصیل نشده‌اند پرداخت.

فاطمه زرین‌آمیزی سخنگوی سازمان سنجش و آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: برخی از داوطلبان کنکور ارشد که در مرحله اولیه قبول و مجاز به انتخاب رشته شده اما هنوز در مقطع کارشناسی فارغ التحصیل نشده اند، می‌توانند تا پایان شهریور برای انتخاب رشته اقدام کنند.  

او ادامه داد: اگر داوطلبی به هر دلیلی نتواند تا ۳۰ شهریور فارغ التحصیل شود، مجاز به انتخاب رشته نیست و در صورت انتخاب رشته و قبولی در مقطع فوق لیسانس از آزمون کارشناسی ارشد سال بعد محروم می‌شود.  

زرین آمیزی بیان کرد: داوطلبی که هنوز فارغ التحصیل نشده برای راه پیدا کردن به دانشگاه فقط می‌تواند رشته محل‌هایی که در ترم بهمن پذیرش می‌کنند را انتخاب کند. البته اگر در این مرحله از انتخاب رشته قبول نشود، در تکمیل ظرفیت نیز می‌تواند شرکت کند. البته به شرط وجود تکمیل ظرفیت تا در صورت قبولی در ترم دوم سال تحصیلی به دانشگاه وارد شود.

ثبت درخواست انصراف از پذیرش تا ۱۰ مهر

بر اساس آنچه در دفترچه انتخاب رشته ارشد ۹۹ درج شده است، چنانچه داوطلبان به هر دلیلی احتمال فارغ التحصیلی خود را تا تاریخ پایان شهریور ماه نمی‌دهند، لازم است حداکثر تا تاریخ ۹۹/۰۷/۱۰ درخواست انصراف از گزینش در رشته‌های انتخابی را به همراه تصویر شناسنامه و یا کارت ملی  به سازمان سنجش ارسال کنند تا از گزینش نهایی حذف شوند.

آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۹ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در روز‌های ۱۶، ۱۷ و ۱۸ مرداد برگزار شد و نتایج اولیه این آزمون روز پنج‌شنبه، ۱۳ شهریور بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
حسین
۱۷:۰۵ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
خاهش میکنم در مورد داشجویان دکتری هم سوال کنید. بخاطر کرونا نتونیم تا پایان شهریور دفاع کنیم چی؟