سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نورشرق: سقف قرارداد بازیکنان فوتبال در کشور ما به خوبی اجرا نمی‌شود/ فدراسیون دنبال این نیست که استراماچونی به استقلال نیاید

رئیس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال گفت: سازمان لیگ و یا فدراسیون نمی‌توانند برای بازیکن و یا سرمربی یک تیم سقف قرارداد بگذارد، زیرا در کشور ما این قانون اجرا نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، جمشید نورشرق رئیس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال درباره ارقام نجومی برخی از تیم‌های لیگ برتری که به مربیان و یا بازیکنان پیشنهاد می‌دهند اظهار داشت: این موضوع، مسئله جدیدی نیست و تقربیا در تمام فصول گذشته این دغدغه و مشکل وجود داشته است. باید بگویم که عوامل متعددی در تعیین یا به وجود آوردن قیمت‌های کاذب دخالت دارند. اگر یک روند معقول و متعارف را در نظر بگیرید، انتظار دارید که بازیکن و یا سرمربی فصل گذشته شما که با یک رقم مشخص فعالیت می‌کرد، فصل بعد با یک درصد قابل قبولی  به کارش ادامه دهد، اما وقتی می‌بینیم که این ارقام یک جهش ناگهانی پیدا می‌کند از نظر ما اصلا قابل قبول نیست.


بیشتر بخوانید


فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ نمی‌تواند به طور مستقیم به امور این باشگاه‌ها دخالت کند

او افزود: متاسفانه وقتی تقاضایی وجود نداشته باشد، طبیعتا اقبالی هم به سمت کاهش قرارداد‌ها نمی‌بینید. حالا چرا اینگونه تقاضا‌ها بین باشگاه‌ها به وجود می‌آید نکته‌ای است که باید بررسی شود. به نظر من در این امور عواملی دخالت دارد که باشگاه را تحت فشار گذاشته و می‌گویند اگر شما با فلان سرمربی یا بازیکن قرارداد نبندید با هجوم افکار عمومی و هواداران رو به رو خواهید شد. به همین دلیل این موارد در بالا بردن قیمت‌های کاذب بسیار موثر است. به هر حال آنچه از منظر فدراسیون فوتبال می‌توانم بیان کنم این است که باشگاه‌های ما چه آن‌هایی که دولتی هستند و چه آن‌هایی که به صورت خصوصی اداره می‌شوند، چون شخصیت مستقلی دارند، در حقیقت خودشان متولی امور باشگاه هستند و به همین دلیل فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ نمی‌تواند به طور مستقیم به امور این باشگاه‌ها دخالت کند.

اصولی نیست که سازمان لیگ و یا فدراسیون فوتبال برای بازیکن و یا سرمربی یک تیم سقف قرارداد بگذارد

نورشرق ادامه داد: اصلا اصولی نیست که سازمان لیگ و یا فدراسیون فوتبال برای بازیکن و یا سرمربی یک تیم سقف قرارداد بگذارد، زیرا سقف قرارداد در کشور ما به هیچ عنوان به خوبی اجرا نمی‌شود. البته تمهیداتی وجود دارد که می‌تواند در کاهش رقم قرارداد‌ها موثر باشد و آن این است که قرارداد‌ها و توافقات حتما باید در سازمان لیگ ثبت شود و این می‌تواند موثر باشد. به نظر من پنهان کاری می‌تواند به بالا بردن قیمت‌های کاذب دامن بزند و همان طور که گفتم اگر ما رقم واقعی قراردادهایمان را در سازمان لیگ ثبت کرده و براساس آن مالیات بپردازیم در درست نشان دادن رقم قرارداد بسیار موثر است.

رئیس کمیته تعیین وضعیت درباره نقل و انتقالات لیگ برتر گفت: چون الان در فصل نقل و انتقالات هستیم باید این نکته را بگویم که بازیکنان و مربیان وقتی قراردادشان را با باشگاه امضاء می‌کنند، حتما باید آن قرارداد را در سازمان لیگ هم به ثبت برسانند. ما دیگر چیزی به نام قرارداد داخلی نداریم. حال اگر بعد‌ها خواستند متمم و یا الحاقیه‌ای در قراردادشان امضاء کنند، اگر توسط کمیته تعیین وضعیت بررسی نشود و به ثبت نرسد با اشکالات زیادی رو به رو خواهند شد. در چند و قت اخیر ما شاهد مواردی بودیم که بازیکن به ما اعلام می‌کرد که نسخه قراردادش را از باشگاه دریافت نکرده است. بازیکنان و مربیان به خوبی توجه داشته باشند زمانی که قراردادشان را با باشگاه به ثبت می‌رسانند حتما باید یک نسخه از رقم آن را در پیش خود نگه دارند.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: برای هیئت رئیسه سازمان لیگ فوتبال که تصمیم بر منع جذب بازیکن و مربی خارجی گرفته اند، حتما مبنایی وجود داشته تا به این جمع‌بندی رسیده اند. در این مسائل یک دغدغه بوده و الان هم که این قانون را اجرا کردیم، موجب شده قیمت بازیکن و مربیان داخلی، بی‌رویه افزایش یابد که شرایط خوبی نیست و باید جلوی آن گرفته شود.

نورشرق ادامه داد: حتما فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ باید تصمیمی بگیرند که چنین نتیجه‌ای نداشته باشد، چون در این صورت فشار غیرقابل قبولی به باشگاه‌های دولتی و غیردولتی وارد می‌شود و بازار نقل و انتقالات را دچار تلاطم می‌کند.

نورشرق در خصوص استراماچونی تصریح کرد: موضوع خیلی ساده است. قضیه این است که قبل از اینکه اساس بحث بازگشت استراماچونی مطرح شود و بحث اختلاف مدیریت باشگاه استقلال و مربی داخلی رسانه‌ای شود این تصمیم در سازمان لیگ گرفته شده بود و شاید خیلی جذابیت نداشت که مورد توجه قرار بگیرد. تصمیم‌گیری برای فوتبال کشور بود.

فدراسیون دنبال این نیست که استراماچونی به استقلال نیاید

رئیس کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال در پایان گفت: باشگاه استقلال با توجه به آگاهی که به شرایط باشگاه دارند باید به مرجع بالاتر خود نگاه کند. روز گذشته معاون وزیر ورزش مصاحبه و اعلام کرد که این تصمیم از نظر ما هم قابل اجرا است. وقتی صاحب و متولی باشگاه‌های دولتی هم این عقیده را دارد، اگر اصرار دارند که از این مربی استفاده کنند باید درخواست‌شان را بدهند تا آن مرجعی که تصمیم بر ممنوعیت جذب بازیکن و مربی خارجی گرفته، این تصمیم را برای تمام باشگاه‌ها از درجه اعتبار ساقط کند. اینکه بگوییم فدراسیون فوتبال پرفشار به دنبال برنگشتن استراماچونی است، درست نیست.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.