سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون پشتیبانی فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان:

شرکت‌های دانش‌بنیان اصفهان از بسته حمایتی مالیاتی برخوردار شدند

معاون پشتیبانی فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت:شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور مستقر در این شهرک از بسته حمایتی اداره کل امور مالیاتی استان برخوردار شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سید مهدی حجازی معاون پشتیبانی فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان افزود: بسته حمایتی مالیاتی پیرو چند جلسه مشترک بین مسوولان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و اداره کل امور مالیاتی استان و با توجه به مسائل و چالش‌های واحد‌های فناور در بحث مالیات به تصویب رسید.

او با بیان اینکه بسته حمایتی مالیاتی تا یک سال آینده قابل اجراست، اظهار داشت: با توجه به رویکرد نظام جمهوری اسلامی و دولت در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، قانونگذار اجازه داده است که بسته‌های حمایتی از این واحد‌های فناور تدوین شود.

حجازی با اشاره به اینکه در زمان حاضر حدود ۴۰۰ شرکت دانش بنیان و ۱۳۰ هسته فناور در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مستقر هستند و به تولید و ارائه خدمات دانش بنیان می‌پردازند، تصریح کرد: این شرکت‌ها با چالش‌ها و مشکلاتی در زمینه مالیات مواجه بودند که این مسئله در دیدار با مسوولان اداره کل امور مالیاتی استان مطرح و درباره آن‌ها بحث و تبادل نظر شد.

او با تاکید بر اینکه مسوولان اداره کل امور مالیاتی استان اصفهان نگاه مثبتی به مقوله شرکت‌های دانش بنیان و حمایت از آن‌ها دارند، اضافه کرد: در همین پیوند، بسته حمایتی ویژه‌ای برای واحد‌های فناور مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان تصویب و اجرای آن از شهریور جاری آغاز شد.

معاون پشتیبانی فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، تشکیل کارگروه مشترک بین این شهرک و اداره کل امور مالیاتی برای بررسی چالش‌ها و مسائل مالیاتی واحد‌های فناور را یکی از مزیت‌های این بسته حمایتی خواند و گفت: یکی دیگر از بخش‌های این بسته حمایتی، آموزش شرکت‌های دانش بنیان درباره مسائل مختلف مالیاتی از جمله تکمیل کردن اظهارنامه‌های مالیاتی و حقوق قانونی این شرکت‌هاست.

حجازی یکی از مهمترین بخش‌های این بسته حمایتی را در نظر گرفتن سرممیز‌های مالیاتی آشنا با مباحث فناوری و شرکت‌های دانش بنیان و اختصاص چند دفتر مالیاتی ویژه و محدود برای رسیدگی به بحث مالیاتی این شرکت‌ها عنوان و تاکید کرد: بدین ترتیب کارشناسان مالیاتی آشنا با امور فناوری نسبت به امور مالیاتی شرکت‌های دانش بنیان رسیدگی می‌کنند.

به گفته او، اگر شرکت دانش بنیانی نسبت به مسائل مالیاتی خود اعتراض داشت این موضوع در کارگروه مشترک بررسی خواهد شد.

او با بیان اینکه آموزش شرکت‌های دانش بنیان درباره امور مالیاتی از شهریور امسال آغاز می‌شود، توضیح داد: بعنوان مثال یکی از معضلات این واحد‌ها در زنجیره تامین مواد اولیه مورد نیاز خود، خودداری برخی از شرکت‌ها از ارایه فاکتور خرید است که آموزش‌های لازم به آن‌ها درباره چگونگی عمل کردن در قبال این سوداگری‌ها داده می‌شود.

معاون پشتیبانی فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با تاکید بر اینکه تدوین بسته حمایتی مالیاتی کمک بسیاری به حل مشکلات شرکت‌های دانش بنیان در این موضوع می‌کند، خاطرنشان کرد: اصفهان در این زمینه در کشور پیشتاز است.

ایجاد فضای مناسب‌تر برای واحد‌های فناور به منظور حمایت از تولیدات آنها، حمایت از رونق تولید فناورانه، حمایت از تجاری‌سازی و توسعه صادرات تولید واحد‌های فناور، تسهیل و تسریع در امور مالیاتی این واحد‌ها و ایجاد ساز و کار مناسب جهت بررسی معافیت‌ها و بخشودگی مالیاتی واحد‌های فناور از جمله اهداف این بسته حمایتی اعلام شد.

شرکت‌های دانش بنیان (Knowledge enterprise)، موسسه‌های خصوصی یا تعاونی هستند که به‌منظور افزایش علم و ثروت، توسعه اقتصادی بر پایه دانش و تحقق اهداف علمی و اقتصادی در راستای گسترش اختراع و نوآوری و در نهایت تجاری‌سازی نتایج تحقیق و توسعه در حوزه فناوری‌های برتر و با ارزش افزوده فراوان تشکیل می‌شود؛ شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان نقش مهمی در رشد اقتصاد غیر نفتی، ایجاد اشتغال برای دانش‌آموختگان دانشگاهی و پیشرفت هر کشوری ایفا می‌کنند.

حدود ۵۴۱ شرکت و موسسه فناور در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مستقر است؛ اصفهان به عنوان استان پیشرو در راه‌اندازی مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری که نخستین زمینه‌های رسمی شکل‌گیری شرکت‌های دانش بنیان را به وجود آورد حدود ۱۰ درصد از واحد‌های فناور و دانش‌بنیان کشور را در خود دارد و دومین استان کشور در این زمینه است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.