سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابتلای بیش از ۲۰۰ تن از نیرو‌های کادر سازمان ملل در سوریه به کرونا

رویترز به نقل از کارکنان سازمان ملل در سوریه نوشت بیش از ۲۰۰ تن از نیرو‌های این سازمان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، کارکنان پزشکی و مقامات سازمان ملل متحد گفتند بیش از ۲۰۰ تن از نیرو‌های کادر این نهاد بین المللی در سوریه به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده اند.

این در حالی است که سازمان ملل برنامه‌های مراقبتی خود را برای مبارزه با گسترش سریع این ویروس در سوریه سرعت بخشیده است.

عمران رضا، هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در سوریه پیشتر در نامه‌ای به رؤسای نهاد‌های سازمان ملل گفت این سازمان در مراحل نهایی تامین مرکزی پزشکی برای درمان این مبتلایان است.

وی در این نامه گفت: «بیش از ۲۰۰ مورد ابتلا در میان اعضای کادر سازمان ملل گزارش شده که برخی از آن‌ها در بیمارستان بستری و سه نفر نیز از سوریه منتقل شده اند.»

امدادگران و پزشکان سازمان ملل می‌گویند رقم واقعی مبتلایان تا حد قابل توجهی بالاتر است؛ از جمله صد‌ها نفر از کارکنان غیرکادری که برای نهاد‌های مختلف سازمان ملل و جهت نظارت بر عملیات بشردوستانه در این کشور فعالیت می‌کنند.

این مقام سازمان ملل گفت شمار مبتلایان به بیماری کرونا و قربانیان ناشی از شیوع آن در سوریه از آخرین گزارش وی در ۲۳ مارس تا کنون ۱۰ برابر شده است.

بنا بر گزارش وزارت بهداشت سوریه، در آن زمان شمار مبتلایان به بیماری کرونا در سوریه ۳۱۷۱ نفر و شمار تلفات آن ۱۳۴ نفر بود.

این مقام سازمان ملل اعلام کرد اوضاع همه گیری در سراسر سوریه تا حد قابل توجهی تغییر یافته است.

انتهای پیام/

 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.