سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دیدار فائز السراج و اردوغان در آنکارا

نخست وزیر دولت وفاق ملی لیبی با رئیس جمهور ترکیه پشت در‌های بسته دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، فائز السراج، نخست وزیر دولت وفاق ملی لیبی روز یکشنبه با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه دیدار کرد.

این دیدار پشت در‌های بسته برگزار شد. اردوغان در این دیدار بر حمایت آنکارا از حفظ وحدت سیاسی و تمامیت ارضی لیبی تاکید کرد. دو طرف در این دیدار درباره موضوعات منطقه ای، گسترش روابط دو جانبه و تحولات لیبی به رایزنی پرداختند.

این دیدار در آستانه نشست نمایندگان طرف‌های درگیر در لیبی در مغرب برگزار شد.

تصاویری از دیدار السراج و اردوغان در وبگاه خبری ریاست جمهوری ترکیه منتشر شد و طرفین در پایان این دیدار در کنفرانس خبری شرکت نکردند.

لیبی از زمان سرنگونی رژیم معمر قذافی، دیکتاتور سابق این کشور صحنه درگیری شدید میان دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج مستقر در طرابلس و دولت مستقر در شرق این کشور و حامی ژنرال بازنشسته خلیفه حفتر، فرمانده نیرو‌های موسوم به ارتش ملی است.

ترکیه از دولت وفاق ملی لیبی در رویارویی با نیرو‌های تحت امر ژنرال خلیفه حفتر که از حمایت مصر و امارات برخوردار است، پشتیبانی می‌کند. آنکارا سال گذشته توافقنامه‌هایی امنیتی و دریایی با دولت وفاق ملی لیبی امضا کرد و هواپیما‌های بدون سرنشین برای حمایت از نیرو‌های وابسته به این دولت که مورد حمایت و قبول سازمان ملل متحد است‏‎‏، به طرابلس فرستاد و روند درگیری را به نفع فائز السراج و دولت وی تغییر داد.

طرفین درگیر در لیبی در تاریخ ۲۱ اوت در زمینه اجرای آتش بس و برگزاری انتخابات زودهنگام توافق کردند که این توافق با استقبال سازمان ملل و بسیاری از کشور‌های غربی و عربی مواجه شد. یک منبع دیپلماتیک لیبی اعلام کرد نمایندگان نظامی طرف‌های درگیر در لیبی بزودی در مغرب با هم گفتگو خواهند کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.