سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری جشنواره بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع)

همایش ملی علمی پژوهشی «سیمای امام رضا (ع) در ادبیات روایی» در کرمانشاه برگزار می‌شود.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  بهرام فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه امروز (۱۶ شهریور) در آیین رونمایی از پوستر این همایش، با اشاره به برگزاری جشنواره بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) در کشور امسال گفت: امسال نیز هجدهمین دوره این جشنواره برگزار شده و به تبع آن سلسه همایش‌هایی با موضوعات مختلف پیرامون ابعاد شخصیتی و زندگانی امام رضا (ع) در سطح استان‌های مختلف برگزار می‌شود.

فاضلی  بیان کرد: استان کرمانشاه در بیشتر سال‌های برگزاری این جشنواره، محور ادبیات را برای برگزاری همایش‌های خود انتخاب کرده و همایش‌هایی با موضوعات سیمای امام رضا (ع) در ادبیات تطبیقی، ادبیات پایداری  در سطح استان برگزار شده و امسال نیز در نظر داریم سیمای امام رضا (ع) در ادبیات روایی را پیگیری کنیم.

او افزود: گونه‌های این نوع ادبیات شامل داستان، داستانک، رُمان، قصه و ... است و پژوهشگران می‌توانند به بررسی سیمای امام رضا (ع) در این نوع ادبیات پرداخته و مقالات خود را برای شرکت در این جشنواره آماده کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه بیان کرد: علاقمندان برای شرکت در این جشنواره می‌توانند مقالات خود را به آدرس http://portal.shamstoos.ir ارسال کنند.

او در تشریح تقویم برگزاری این جشنواره، گفت: از امروز زمان ارسال آثار به این همایش شروع شده و علاقمندان می‌توانند تا ۳۰ آذرماه برای شرکت در این همایش اقدام کرده و مقالات خود را ارسال کنند.

او افزود: کار داوری آثار از اول دی ماه شروع شده و تا ۱۵ بهمن ادامه خواهد داشت و در نهایت نتایج نهایی و برگزیدگان جشنواره در این تاریخ مشخص خواهند شد.

فاضلی در خصوص زمان برگزاری جشنواره، به شیوع بیماری کرونا اشاره کرد وافزود: برگزاری حضوری اختتامیه همایش منوط به کسب مجوز از ستاد ملی و ستاد استانی کرونا است و اگر شرایط بگونه‌ای باشد که امکان برگزاری این مراسم مهیا نشود، از ظرفیت فضای مجازی برای برگزاری آن استفاده خواهیم کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه افزود: متاسفانه شیوع این بیماری بسیاری برنامه ریزی‌ها در حوزه‌های مختلف را به‌هم ریخت و به دلیل وجود این بیماری بسیاری برنامه‌های فرهنگی و هنری در سال جارب لغو و یا محدود شد.

او افزود: با توجه به شیوع کرونا، تلاش کردیم فعالیت‌ها را بیشتر در حوزه فضای مجازی متمرکز کنیم و در حال حاضر از این ظرفیت استفاده خوبی در پیشبرد برنامه‌های فرهنگی و هنری صورت می‌گیرد.

بیگزاده دبیر علمی این جشنواره نیز در این مراسم با اشاره به غنای حوزه ادبیات گفت: هرچه در این زمینه همایش برگزار کنیم، باز به انتهای کار نمی‌رسیم و باز هم حوزه‌های بسیاری از ادبیات هست که می‌توان به آن‌ها پرداخت و سیمای امام رضا (ع) را در آن‌ها جستجو کرد.

او افزود: پارسال نیز این همایش با موضوع سیمای امام رضا (ع) در دفاع مقدس برگزار شد که بازهم در آن به موضوع ادبیات دفاع مقدس که شاخه‌ای از ادبیات پایداری است، پرداخته شد.

بیگزاده با بیان اینکه امسال این همایش با موضوع سیمای امام رضا (ع) در ادبیات روایی برگزار خواهد شد، در تشریح محور‌های این همایش از بازتاب سیمای حرم، آیین‌های زیارت و جایگاه زائران رضوی در ادبیات روایی و آثار آن، تبیین هویت دینی و ملی در ادبیات روایی با تکیه بر آموز‌های رضوی، تبیین سیمای امام رضا (ع) بر پایه عناصر داستانی در گونه‌های ادب روایی و سیر تطور گونه‌های ادب روایی رضوی از دوره سنتی تا دوره معاصر به عنوان بخشی از محور‌های این همایش یاد کرد.

او افزود: علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این همایش و محور‌های برگزاری آن می‌توانند به آدرس www.Kermanshah.farhang.gov.ir مراجعه کنند.

در پایان این مراسم از پوستر همایش علمی پژوهشی سیمای امام رضا (ع) در ادبیات روایی رونمایی شد.

انتهای پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.