سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معینی: باشگاه‌های کمی به اندازه پرسپولیس افتخار دارند

پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: پرسپولیس باشگاه بزرگی است و کمتر باشگاهی پیدا می‌شود که اندازه این تیم افتخار داشته باشد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، فریدون معینی، پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس تهران در حاشیه مراسم چهل و هفتمین سالگرد دربی معروف به ۶ تایی‌ها که با پیروزی ۶ بر صفر پرسپولیس برابر استقلال به پایان رسید اظهار داشت: مراسم بسیار خوبی برگزار شد و برگزاری چنین مراسم‌هایی علاوه بر خوشحال کردن هواداران، به بازیکنان تیم‌های بزرگسالان و پایه پرسپولیس انگیزه قوی می‌دهد که در آینده از آن‌ها هم به همین شکل تجلیل خواهد شد. باید از کسانی که در برگزاری این مراسم مشارکت می‌کنند و هر سال پیروزی شش بر صفر پرسپولیس در دربی را جشن می‌گیرند، تشکر کنم. پرسپولیس باشگاه بزرگی است و باشگاه‌های کمی به اندازه پرسپولیس افتخار دارند.

معینی در ادامه گفت: فوتبال ورزشی محبوب در تمام دنیا است و طرفداران فوتبال از هر رشته ورزشی دیگری بیشتر هستند. فوتبال روز به روز تغییر می‌کند و علم به ارتقا کیفیت بازی بازیکنان کمک زیادی کرده است. به اعتقاد من فوتبال ورزش اول ایران است و تنها به استقلال و پرسپولیس محدود نمی‌شود. البته پرسپولیس و استقلال تیم‌های باسابقه‌ای هستند و هواداران پرشماری دارند. شاید بتوان گفت که نیمی از ایرانی‌ها طرفدار این ۲ تیم هستند و به همین دلیل باید به استقلال و پرسپولیس بها داده شود.  

عضو اسبق کمیته فنی فدراسیون فوتبال درباره محکومیت سنگین این فدراسیون در پونده مارک ویلموتس (سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران) اظهار داشت: باید بتوانیم از دانش مربیان خارجی سود ببریم، اما این که به مربیان داخلی اهمیت ندهیم و فقط دنبال مربی خارجی باشیم، اشتباه است. بازیکنان اسبق فوتبال ما که آموزش‌های لازم را دیدند، به مربیان خوبی تبدیل شدند. اگر مربی‌های داخلی حمایت شوند، در آینده می‌توانند در سطح قاره فعالیت کنند.  

او افزود: فوتبال به صورت ویژه گسترش پیدا کرده و ارتباطات هم بسیار قوی است. باید بتوانیم امکانات و فضای لازم را برای مربیان داخلی فراهم کنیم. مربیان ایرانی بسیار باهوش هستند و تفکرات خوبی دارند، اما امکانات آموزشی خوبی در اختیار آن‌ها نیست. تمام جامعه باید از مربیان ایرانی حمایت کنند تا سکان هدایت تمام تیم‌های ملی کشور، دست مربیان ایرانی باشد.


بیشتر بخوانید


پیشکسوت پرسپولیس در واکنش به این که گفته می‌شود قرار است ورزشگاه شیروی تخریب شود گفت: به هر حال ورزش به فرهنگ و سلامت جامعه کمک می‌کند، زیرا یکی از شاخصه‌های مهم زندگی سالم و طول عمر است. به همین دلیل اعتقاد دارم که ورزشگاه شیرودی نباید تخریب شود و فضا‌های ورزشی باید افزایش یابد. ورزشگاه شهید شیرودی در مرکز شهر قرار دارد و تردد در آن منطقه سخت است؛ بنابراین شاید نشود بازی‌های بزرگ را در این ورزشگاه برگزار کرد، اما این ورزشگاه برای برگزاری مسابقات تیم‌های پایه بسیار مناسب است.  

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.