سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کلانی: دربی ۶ تایی‌ها یک اتفاق بود/ رقابت ما و بازیکنان استقلال مردانه و انسانی بود

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: زمانی که دربی ۶ تایی‌ها برگزار شد، روابط دوستانه‌ای میان بازیکنان، مردم و هواداران وجود داشت.

حسین کلانی، پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در حاشیه مراسم چهل و هفتمین سالگرد دربی معروف پایتخت که با پیروزی ۶ بر صفر پرسپولیس برابر استقلال به پایان رسید، در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: امروز به خاطر گرامیداشت روز هواداران پرسپولیس و دربی  سال ۵۲ که به دربی ۶ تایی‌ها معروف شد، دور هم جمع شدیم. این بازی یک اتفاق بود. ۴۷ سال پیش که آن دربی برگزار شد، فرهنگ فوتبالی، روابط مردم، هواداران و بازیکنان با دوره کنونی تفاوت داشت. میان اعضای ۲ تیم روابط دوستانه و جوانمردانه‌ای برقرار بود. دربی ۶ تایی‌ها به خاطر شرایط خاصی که برای دوستان ما در باشگاه تاج ایجاد شد، یک اتفاق بود.

رقابت ما با بازیکنان تاج مردانه و انسانی بود

کلانی در ادامه گفت: یکی - ۲ روز قبل از دربی، در باشگاه تاج اختلافاتی ایجاد شد. به هر حال در بازی‌های گروهی، مسائل روحی و روانی ۶۰ درصد انگیزه بازیکنان را تشکیل می‌دهد. بازیکنان تاج دوستان عزیز ما بودند و هستند. البته ما در زمین با همدیگر رقابت شدیدی داشتیم، اما رقابت ما مردانه و انسانی بود، زیرا به تعهداتی که در قبال باشگاه داشتیم پایبند بودیم. در حال حاضر هم ارتباط خوبی میان آن دسته از پیشکسوتان ۲ باشگاه که در قید حیات هستند، وجود دارد. امیدوارم همین روابط میان بازیکنان امروزی فوتبال ما وجود داشته باشد.

نمی‌توانم درباره مسائل باشگاه‌ها قضاوت کنم

پیشکسوت پرسپولیس در واکنش به این که مدیران باشگاه‌های بزرگ برای مذاکره و قرارداد بستن با بازیکنان در هتل‌ها و کافه‌ها قرار می‌گذارند و آیا این رویه فوتبال ایران را زشت نمی‌کند گفت: دنیا عوض شده و به دلیل این که ما در بطن ماجرا نیستیم نمی‌توانیم قضاوت کنیم. هر خبری که ما داریم از طریق رسانه‌ها به دست آمده و غیر منصفانه است که من درباره مسائل پیرامون باشگاه‌های دیگر و حتی باشگاه خودم قضاوت کنم، اما متاسفانه فوتبال ما در شرایط خیلی بدی قرار گرفته است. همیشه با مربی خارجی برای فوتبال ایران مخالف بودم و دلایلش را هم بیان کردم، اما از آن جایی که نظراتم از طریق رسانه‌هایی که محدودیت بیننده، شنونده و خواننده داشتند اعلام شد، نتوانست تاثیرگذار باشد یا به گوش مسئولان نرسید.

مربی خارجی به درد فوتبال ما نمی‌خورد

او در ادامه عنوان کرد: همیشه گفتم که مربی خارجی به درد ما نمی‌خورد و با فوتبال ایران سازگاری ندارد. اگر هزینه‌هایی که برای مربیان خارجی کردیم  را به مربیان جوان و مستعد ایرانی اختصاص می‌دادیم بهتر نتیجه می‌گرفتیم. در مورد کی روش، ویلموتس و همه مربیان خارجی نمونه این ماجرا را دیدیم. مربیان خارجی به عنوان یک شخصیت حرفه‌ای برای منافع مادی خودشان پا به ایران می‌گذارند. البته منافع حیثیتی هم از نظر بازار گرمی برای آن‌ها اهمیت داشت. ما از نظر روحی و روانی لطمه خوردیم و نتیجه حضور مربیان خارجی را دیدیم.  

فوتبال ما استقلال ندارد

کلانی افزود: مربیان خارجی بازیکنان سطح پایینِ خارجی را به فوتبال ایران آوردند که هیچ کدام از آن‌ها بهتر از بازیکنان داخلی نبودند. برخی‌ها می‌گویند دلیل این اتفاقات حضور مافیا و در میان بودن منافع شخصی برخی افراد است. متاسفانه فوتبال ما استقلال ندارد.  

ممکن است ورزشگاه شیرودی به موزه آزاد تبدیل شود

پیشکسوت پرسپولیس در واکنش به این که گفته می‌شود قرار است ورزشگاه قدیمی شهید شیرودی تخریب  شود گفت: با برخی از مسئولان صحبت کردم و تخریب ورزشگاه را تکذیب کردند. تنها کاری که ممکن است در مجموعه شیرودی انجام شود، تبدیل آن به موزه آزاد است. حتی شایعه شده بود که قرار است به جای ورزشگاه، مجتمع تجاری بسازند، اما چنین چیزی حقیقت ندارد و قرار است ورزشگاه شیرودی به موزه آزاد تبدیل شود تا مورد استفاده همه قرار بگیرد.  

بیشتر افتخارات من در ورزشگاه شیرودی رقم خورد

کلانی درباره خاطراتش در ورزشگاه شیرودی گفت: بیشتر افتخاراتی که به عنوان یک بازیکن در ایران به دست آوردم، در ورزشگاه شیرودی رقم خورد. زمانی که در باشگاه‌های پرسپولیس، شاهین و پیکان یا تیم ملی بازی می‌کردم، ورزشگاه آزادی به  حد و اندازه‌ای نرسیده بود که بتواند میزبان تمام مسابقات باشد. بیشتر افتخاراتم را در ورزشگاه شیرودی به دست آوردم. البته در ورزشگاه آزادی هم توانستم افتخاراتی کسب کنم.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
علی
۲۳:۱۸ ۱۶ شهريور ۱۳۹۹
وقتی صحبتهای یک آدم اصیل و شریف را می شنوی لذت می بری.بعضیها اما، حال آدم را بهم می زنند .با اینکه استقلالی هستم به این مرد ادای احترام میکنم