سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل اداره شیلات خوزستان:

بیش از ۶۶ هزار تن ماهی‌های گرمابی در خوزستان تولید شد

ابوعلی میزان تولید ماهی‌های گرمابی در استان خوزستان طی پارسال را ۶۶ هزار و ۱۲۵ تن عنوان کرد.

فتح اله ابوعلی مدیرکل اداره شیلات خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به کسب رتبه نخست کشوری در زمینه آبزی پروری گفت: میزان ۶۶ هزار و ۱۲۵ تن انواع ماهی‌های گرمابی طی پارسال در استان تولید و به بازار مصرف در سراسر کشور و کشور‌های حوزه خلیج فارس صادر شد.

او با بیان اینکه در مدت مذکور یک هزار تن انواع ماهی‌های سردابی تولید شده است، افزود: میزان تولید میگو و ماهی‌های آب شور نیز هر کدام به ۲۰۸ تن رسید، همچنین ۶.۵ تن ماهی‌های خاویاری تولید شده که این میزان تولید نقش مهمی در اقتصاد کشور ایفا می‌کند.

ابوعلی با بیان اینکه خوزستان از نظر صید دریایی پس از استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و بوشهر در جایگاه چهارم کشوری قرار دارد، تصریح کرد: در سال ۹۸ میزان تولید آبزیان در منابع آب‌های داخلی به ۱۳ هزار و ۳۷۰ تن رسید، ضمن اینکه استحصال آبزیان دریایی در مدت مذکور، ۴۸ هزار و ۸۴۰ تن بوده است.

مدیرکل اداره شیلات خوزستان با اشاره به اینکه طی پارسال، ۲۲ میلیون و ۶۷۱ هزار قطعه بازسازی ذخایر آبزیان در منابع آبی‌های داخلی نیز صورت گرفتف بیان داشت: همچنین حدود ۴۹ هزار تن انواع آبزیان دریایی در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس با تلاش صیادان خوزستانی صید شد.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.