سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره مندی ۳ هزار زوج خدابنده‌ای از خدمات مشاوره ژنتیک بهزیستی

رئیس اداره بهزیستی خدابنده به نقش مشاوره‌های ژنتیک در بروز و کاهش معلولیت اشاره کرد و افزود: به همین منظور یک مرکز مشاوره ژنتیک در خدابنده فعال است و خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، نصیری قیداری رئیس اداره بهزیستی خدابنده با اشاره به اینکه ریسک تولد فرزند معلول برای افراد دارای معلول در خانواده، نسبت فامیلی زوجین و سن بالا برای زنان، بیشتر از سایر خانواده هاست، گفت: ریسک تولد نوزاد معلول با مشاوره ژنتیک قابل کنترل است.

این مقام مسئول به هزینه‌های مشاوره و آزمایشات ژنتیک اشاره کرد و گفت؛ هزینه این خدمات برای جامعه هدف بهزیستی رایگان است و این در حالی است که تاکنون هزینه آزمایشات ژنتیک برای جامعه هدف نیز تا سقف پنج میلیون تومان از سوی بهزیستی پرداخت شده است.

رئیس اداره بهزیستی خدابنده با بیان اینکه در صورتی که در غربالگری بارداری مشخص شود ریسک بارداری بالاست، جهت اطمینان از سلامت جنین تست آمنیوسنتز انجام می‌شود.

او در خصوص هزینه تست آمنیوسنتز نیز اظهار کرد، هزینه انجام این آزمایش حدود دو میلیون تومان است و بهزیستی این هزینه را برای جامعه هدف خود پرداخت می‌کند.

نصیری ادامه داد: طرح غربالگری ژنتیک از سال ۹۶ شروع شده و در این مدت تعداد سه هزار و هشتاد و پنج نفر غربالگری ژنتیک شده اند.
 
انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.