به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، به نقل از شهرداری قم، امیر یزدی،مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره رسانهای «شهر ما» و اهمیت پرداختن به آن اظهار کرد: مدیریت شهری کار گروهی بوده و نیازمند نگاهی مبتنی بر مشارکت مردمی است.
او، داشتن شهری پویا را در حوزه تخصصی خود موردبررسی قرارداد و افزود: امروز با همه اقداماتی که در جهت بهسازی و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی در حال انجام است نیازمند نقد منصفانه و شنیدن نظرات مردم برای ارائه خدمات بهتر هستیم.
یزدی، شرکت در جشنواره را قدم مؤثری در برقراری ارتباطی پویا بین مردم و مدیران شهری خواند و تأکید کرد: جشنواره رسانهای «شهر ما» میتواند آغاز یک ارتباطی دوسویه بوده و مدیران را به شنیدن نظرات شهروندان و اهالی رسانه تشویق کند.
او ادامه داد: توسعه شهری تنها ساختن و ارائه خدمات مدرن و بهروز نبوده و نیازمند ارتقای فرهنگ شهروندی است که این امر در سایه همنشینی و همدلی مدیران و شهروندان سریعتر به دست میآید.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم از مردم و اهالی رسانه خواست تا با شرکت در این جشنواره فرصت توجه به مسائل حملونقل عمومی را از منظر مردم به تصمیم گیران این حوزه داده و تصریح کرد: سازمان اتوبوسرانی آماده دریافت نظرات کارشناسان و شهروندان در این حوزه است.
یزدی همکاری مردم و مدیران را در دوران شیوع ویروس کرونا نمونهای از همکاری دوسویه دانست و عنوان کرد: باید به کمک هم علاوه بر ایجاد نشاط اجتماعی و امید مشکلات را برطرف کرده و به سمت ساختن شهری توسعهیافته قدم برداریم.
او، استفاده از ناوگان اتوبوسرانی و استفاده نکردن از خودروی شخصی را در سفرهای درونشهری موردتوجه قرارداد و مطرح کرد: این جشنواره میتواند در تشویق مردم برای استفاده از حملونقل عمومی نیز بسیار مؤثر باشد.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم سهم ناوگان اتوبوسرانی را در سفرهای درونشهری ۸ درصد دانست و گفت: متأسفانه امروز سهم ناوگان اتوبوسرانی از سفرهای درونشهری در شهر قم ناچیز بوده و نیازمند فرهنگسازی در این حوزه هستیم.
یزدی جشنواره را فرصتی برای ارتقاء فرهنگ استفاده از حملونقل عمومی عنوان کرد و افزود: برای داشتن شهری با هوای پارک و بدون ترافیک باید سهم حملونقل عمومی در سفرهای درونشهری افزایش یابد.
انتهای پیام/ش