سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وجود ۶ مرکز مدیریت پسماند خانگی در کرمانشاه

مدیرکل حفاظت محیط زیست کرمانشاه گفت : ۶ مرکز در استان برای مدیریت پسماند‌های خانگی در قالب پروژه بیوکمپوست در نظر گرفته شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ فریدون یاوری مدیرکل حفاظت محیط زیست کرمانشاه با اشاره به اجرای طرح جمع‌آوری و بازیافت پسماند‌های خانگی استان، گفت : اکنون در مراکز اسلام آبادغرب و قصرشیرین کار اجرایی سایت بازیافت زباله آغاز شده و بخشداری‌ها می‌توانند در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند.

او در مورد وضعیت دفن پسماند‌های پزشکی و خانگی استان گفت: تمام بیمارستان‌های سطح استان به سیستم بی خطرسازی پسماند‌های عفونی مجهز هستند و پس از بی خطرسازی با سیستم‌های غیرسوز در محل‌های خاص و از پیش تعیین شده دفن می‌شود.

او افزود: طبیعی است که تا زمان تکمیل شدن این سایت‌ها در زمینه بازیافت زباله با چالش‌هایی مواجه خواهیم شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه در خصوص زباله گرد‌ها و مشکلات زیست محیطی که آنان ایجاد می‌کنند افزود: متأسفانه عوامل مختلفی باعث شده که مساله زباله گردی شکل گیرد که اگر تمهیدات بیشتری برای تفکیک زباله اندیشیده شود مشکل مرتفع می‌شود.

یاوری افزود: تفکیک زباله از مبدأ و همچنین فرهنگ سازی زیست محیطی می‌تواند نقش بسزایی در مدیریت پسماند در استان داشته باشد.

او به رفع موانع مالی و تأمین اعتبار طرح مکان‌یابی محل دفن پسماند‌های ویژه در استان خبر داد .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.