سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عاقبت زنان بی‌رحمی که عروس هزارداماد خاندان آدمکش‌ها شدند/ اینجا زندان الرصافه بند بیوه‌های داعش؛ به وقت بیم و امید!

با فروپاشی خلافت خودخوانده داعش در عراق زنان داعشی بسیاری تاکنون محاکمه شده اند.

 

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  ۸۰۰ زن داعشی بازداشت شده در زندان الرصافه بغداد از تابعیت‌های مختلف در حال گذارندن مجازات خود از ۱۵ سال زندان تا حبس ابد و حتی برخی در انتظار اجرای حکم اعدام هستند.

بسیاری از این زنان داعشی هنوز به اندیشه‌های افراطی این گروه تروریستی اعتقاد دارند و چنین رویاپردازی می‌کنند که به زودی توسط عناصر داعش از زندان نجات خواهند یافت، در مقابل برخی نیز بر این باور هستند که بحران اقتصادی عراق و اپیدمی کرونا احتمالا موجب تسریع در فرایند ارسال‌شان به زادگاه خود می‌شود.


بیشتربخوانید


 در میان زنان داعشی، اتباع کشور‌های مختلف از جمله، فرانسوی، آلمانی، اردنی، روسی، سعودی، سوئدی، سوری، اوکراینی، جمهوری آذربایجان، تاجیکستان و ترینیداد و توباگو به چشم می‌خورد.

به گفته یکی از زنان داعشی که ماه پیش با  یک مجله آمریکایی گفتگو داشته، زنان از سه سال پیش در زندان قرار دارند و در ابتدا کودکان‌شان نیز با آن‌ها بودند، ولی اخیرا، اغلب کودکان به کشور‌های اصلی‌شان انتقال داده شدند و زنان به دلیل عضویت در گروه تروریستی و یا نقش‌آفرینی در فعالیت‌های آن همچنان در زندان به سر می‌برند.

 اکثر این زنان داعشی  زندانی که مصاحبه کردند در ابتدا اصرار داشتند که وطن‌شان هیچ اهمیتی برایشان ندارد و به زودی «برادران‌شان در داعش آن‌ها را آزاد خواهند کرد.» اما با گذشت زمان، نظرشان دستخوش تغییر شد و بسیاری به این باور رسیدند که داعش دیگر به اندازه کافی قدرتمند نیست که بتواند بر بغداد تسلط یابد همچنین دیگر عناصر داعشی باقی مانده که اغلبشان اکنون عراقی هستند دیگر توجهی به آنان نخواهند کرد چرا که این زنان دارای تابعیت خارجی هستند.

برخی از زنان داعشی که فرزندانشان به کشور‌های اصلی‌شان بازگردانده شدند، خوش‌بین هستند که عراق آن‌ها را هم به زودی به آنجا ارسال خواهد کرد به ویژه اینکه در سایه اپیدمی کرونا و مشکلات اقصادی موجود، دولت عراق در وضعیت بغرنج مالی قرار دارد.

در همین رابطه، یکی از زنانی مصاحبه‌شونده گفت: گمان نمی‌کنم عراق بخواهد یا بتواند تا ابد هزینه خورد و خوراک، نگهبانی و سرپناه ما را متقبل شود لذا معتقدم که سرانجام ما به کشورمان باز خواهیم گشت.

 از آغاز شیوع ویروس کرونا، قضات عراقی آشکارا درباره بازگرداندن زنان خارجی به کشورهایشان سخن می‌گویند حتی برخی از قضات گفته‌اند که در صورت موافقت زادگاه زندانیان، تا اواخر سال جاری این کار انجام خواهد شد.

عراق با فروپاشی خلافت خودخوانده داعش در سال ۲۰۱۷ میلادی، زنان داعشی بسیاری را که به همراه فرزندانشان توسط نیرو‌های امنیتی بازداشت شده‌اند، محاکمه کرده است، بسیاری از این افراد تحت تاثیر تبلیغات فریبنده داعش و عوامل دیگر از کشور خودشان فرار کرده و به داعش پیوسته‌اند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۳:۵۹ ۱۶ شهريور ۱۳۹۹
اینجور که اعتراف میکنند
از ترکیه وارد شده اند
پس باید کشوری که بهشون اجازه ورود داده
عذاب وجدان بگیرند
ناشناس
۲۳:۵۲ ۱۶ شهريور ۱۳۹۹
این زن ها همانند هند جگر خوار هستند کاش اعدامشان میکردن
ناشناس
۲۱:۴۷ ۱۶ شهريور ۱۳۹۹
همه شونو تیرباران کنند و بس.همانطور که مردم بی دفاع و بدبختو سر میبریدن و تیکه تیکه میکردن.یادتان نرود.اینها زمینو به نجاست میکشن
مهدی
۲۱:۳۳ ۱۶ شهريور ۱۳۹۹
درود بر روح مطهر حاج قاسم سلیمای
ناشناس
۲۰:۴۹ ۱۶ شهريور ۱۳۹۹
لعنت بهشون
ناشناس
۱۹:۵۳ ۱۶ شهريور ۱۳۹۹
قران کریم تعیین کننده قانون بشریت است .
ناشناس
۱۴:۵۹ ۱۶ شهريور ۱۳۹۹
این داعشی هابدترین ادم های زمین هستندیه ذره عاطفه ندارند
علی
۱۴:۵۶ ۱۶ شهريور ۱۳۹۹
خلایق هر چه لایق .
علی
۱۴:۱۸ ۱۶ شهريور ۱۳۹۹
آنکس که در جستجوی حق بوده ولی به خطا رفته همانند ان نیست که در جستجوی باطل بوده و انرا یافته است .
محمد
۱۳:۵۶ ۱۶ شهريور ۱۳۹۹
فقط اعلام
ناشناس
۱۱:۵۸ ۱۶ شهريور ۱۳۹۹
فقط اعدام برای زنان که بقولشان با ازدواج جهادی باعث جنایت وکشتار زنها وبچه ها ومردم عراق وسوریه شدند وهنوز هم به کفر خود ا فشاری ومنتظر مردان داعشی خود هستند