سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سودان: آمریکا در ازای هیچ می‌خواهد که با اسرائیل صلح کنیم

وزیر خارجه سودان اعلام کرد پمپئو در سفر خود به این کشور آفریقایی تنها در قبال حذف نام سودان از کشورهای حامی تروریسم خواستار عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها شده بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، عمر قمر الدین، وزیر امور خارجه سودان در مصاحبه با روزنامه التیار این کشور اعلام کرد مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در سفر خود به خارطوم، پایتخت سودان در تاریخ چهارم شهریور تنها در قبال حذف نام سودان از کشورهای حامی تروریسم خواستار عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی شده بود در حالی که چه با صلح با اسرائیل و چه بدون صلح این اتفاق خواهد افتاد.

عمر قمر الدین گفت که عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیتی سودان در دیدار با پمپئو از او پرسیده است که در ازای سازش با اسرائیل، قرار است چه منافع اقتصادی عاید سودان شود و حذف نام سودان از لیست کشور‌های حامی تروریسم چه زمانی انجام خواهد گرفت که وزیر خارجه آمریکا نیز پاسخ داده بود که دولت آمریکا در این باره با طرف اسرائیلی مشورت کرده و سپس پاسخ خواهد داد.

وزیر خارجه سودان گفت: «مایک پمپئو در این سفر هیچ بازه زمانی برای حذف نام سودان از لیست کشور‌های حامی تروریسم مشخص نکرد و به طور واضح قول چنین اقدامی را نداد و در خصوص کمک‌های مالی آمریکا نیز مطالبی بیان کرد که ارزش گفتن ندارد.»

وی افزود وزیر خارجه آمریکا صرفا از ورود برخی سرمایه‌گذاران آمریکایی به سودان سخن گفته و نام برخی از شرکت‌ها را نیز برده بود.

وزیر خارجه سودان گفت: «در خصوص حذف نام سودان از لیست کشور‌های حامی تروریسم، باید گفت که مطمئنم که نام سودان از این لیست حذف می‌شود، چه با صلح با اسرائیل و چه بدون صلح. موضوع حذف نام سودان به افکار عمومی آمریکا مربوط است و رسانه‌های آمریکای می‌گویند که دیگر زمان این کار فرا رسیده است.»

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
reza
۰۹:۲۷ ۱۶ شهريور ۱۳۹۹
جناب آقای عمر قمرالدین : همین آمریکا و ارتش سنتکامش همراه با متحدان اروپائی خودش بودند که باعث شدند که سودانی را سودانی با دستان ملت خودش کشتار کند و در نتیجه یک کشور یکدست و یکپارچه را به سودان شمالی و سودان جنوبی تقسیم کردند تا راحت تر ثروت ملی کشورتان را غارت کنند و به یغما ببرند همان کاری که همین الآن در کشور لیبی در حال اجراست.......