سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از هزار خودروی رسوبی در گمرک استان بوشهر زیر آفتاب می‌سوزند

معاون امور گمرکی ستاد نظارت گمرکات استان بوشهر از وجود یک‌هزار و ۵۸ خودروی رسوبی در گمرک بوشهر خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، رضا مهرجویی معاون امور گمرکی ستاد نظارت گمرکات استان بوشهر با اشاره به کالا‌های رسوبی در گمرک بوشهر اظهار داشت: این کالا‌ها شامل کالای انباری فله، کانتینری و خودرویی است.

او با بیان اینکه "کالا‌های رسوبی فله‌ای مشکلاتی ازجمله نداشتن مجوز استاندارد، بهداشتی نبودن و یا مسائل قضایی دارند،گفت: کالا‌های کانتینری مشکلات متفاوتی دارند که اکنون ۷۵۰ کانتینر کالا در انبار گمرک بوشهر رسوبی و یا متروکه است.

معاون امور گمرکی ستاد نظارت گمرکات استان بوشهر حجم کالا‌های فله‌ای رسوبی را پایین دانست و افزود: بین ۸۰۰ تا ۸۵۰ قبض انبار برای این کالا‌ها صادر شده، ولی از نظر حجم و ظرفیت پایین و اندک است.

مهرجویی از وجود یک‌هزار و ۵۸ خودروی رسوبی در گمرک بوشهر خبر داد و بیان کرد: از این تعداد ۴۲ خودرو آن حجم بالای ۲۵۰۰ سی. سی، ممنوعه و غیرقابل ترخیص هستند و ۸۵۲ خودرو دیگر مشکلات حقوقی و ثبت سفارش دارند.

او با بیان اینکه "۲۰۸ خودرو رسوبی دیگر در گمرک بوشهر برای ترخیص مشمول مصوبه جدید دولت هستند" خاطر نشان کرد: این خودرو‌ها بعد از تعیین تکلیف بلافاصله زمینه ترخیص آن‌ها فراهم شده که تاکنون ۱۱۵ خودرو ترخیص شده و ۹۳ خودرو دیگر قابلیت ترخیص دارند.

معاون امور گمرکی ستاد نظارت گمرکات استان بوشهر از واردات کالای اساسی در گمرک بوشهر خبر داد و تصریح کرد: تاکنون ۶ کشتی با ظرفیت بین ۱۰ هزار تا ۱۵ هزار تنی در گمرک بوشهر پهلو گرفته و ترخیص شده است.

مهرجویی با اشاره به تخلیه کشتی حامل مواد اولیه کود فسفات در بندر بوشهر گفت: تاکنون ۲ کشتی حامل خاک فسفات هر کدام به ظرفیت ۲۰ هزار تن در بندر بوشهر پهلو گرفته و ترخیص شده است.

او با بیان اینکه "تمام گمرکات استان بوشهر به سامانه جامع گمرکی مجهز هستند" خاطرنشان کرد: ۱۴ گمرک استان بوشهر سامانه جامع گمرکی دارند که ضمن تسریع در خدمات گمرکی نقش مهمی در جلوگیری از قاچاق کالا دارد.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.