سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایجاد ۴۷ هزار و ۳۰۰ شغل خالص در کرمانشاه

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت : امسال باید بیش از ۴۷ هزار و ۳۰۰ شغل خالص در کرمانشاه ایجاد شود که تاکنون بیش از ۲۸ هزار نفر در استان مشغول به کار شده اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ حسن عزیزی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه بر اساس سند اشتغال باید امسال بیش از ۴۷ هزار و ۳۰۰ شغل خالص در کرمانشاه ایجاد شود، گفت : بر اساس آماری که از سامانه "رصد" گرفتیم، از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۲۸ هزار نفر در کرمانشاه مشغول به کار شده اند که معادل ۵۹.۲ درصد هدف‌گذاری امسال است.

او گفت : اگرچه بیشترین تعداد شغل ایجاد شده مربوط به شهرستان کرمانشاه بوده، اما بیشترین میزان تحقق اشتغال را شهرستان‌های صحنه، سرپل ذهاب و اسلام آبادغرب به خود اختصاص دادند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه اشاره‌ای هم به وضعیت بیکاری جوانان فارغ‌التحصیل در استان کرمانشاه داشت و افزود: بر اساس آمار سال ۱۳۹۷ نرخ بیکاری این قشر ۲۸.۵ درصد بود که پارسال نرخ بیکاری فارغ التحصیلان ۲۷.۳ درصد بود.

 عزیزی تعداد فارغ التحصیلان بیکار استان کرمانشاه بر اساس آمار پایان پارسال را نیز حدود ۴۵ هزار و ۵۰۰ نفر تخمین زد.

او از ظرفیت‌های متعددی که می‌توان از آن برای اشتغالزایی جوان استفاده کرد هم نام برد و گفت: یکی از مهمترین این ظرفیت‌ها حوزه تعاونی‌ها است که می‌تواند برای حدود ۱۰ هزار نفر فرصت شغلی ایجاد کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه از آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا در استان هم یاد کرد و افزود: اگرچه سهمیه استان کرمانشاه ۶۸۰ میلیارد تومان بود، اما قرار است با توجه به وضعیت استقبال متقاضیان و جذب این تسهیلات، در سراسر کشور تخصیص کمتر از ۵۰ درصد صورت گیرد و مابقی این اعتبارات به تسهیلات ودیعه مسکن اختصاص یابد.

عزیزی افزود: با این شرایط سهمیه استان کرمانشاه به حدود ۳۲۲ میلیارد تومان برسد.

او تعداد درخواست‌هایی که در زمینه تسهیلات حمایتی کرونا در استان به ثبت رسیده را بیش از ۲۱ هزار فقره با رقم ۲۱۷ میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: تاکنون بیش از ۸۶ میلیارد تومان در قالب ۱۰ هزار و ۱۳۸ پرونده پرداخت شده و از نظر میزان پرداختی به نسبت سهمیه، جایگاه هشتم کشور را داریم.

 این مسئول گفت: در شرایطی که میانگین پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا در کشور ۱۴ درصد است، میزان پرداخت در کرمانشاه به ۲۶ درصد سهمیه رسیده است.

عزیزی افزود: ۵۱ میلیارد تومان از تسهیلات پرداختی مربوط به همین سه هفته اخیر است .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.