سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنگ آغاز سال تحصیلی با رعایت شیوه نامه های بهداشتی

کتاب سال تحصیلی ۹۹ با آغازی متفاوت از بوی ماه مهر و زنگ رعایت شیوه نامه های بهداشتی در دبیرستان معلم شهید سید فرهاد متولی شهر نوش آباد ورق خورد.

علی مکاریان، مدیر مدرسه شهید سید فرهاد متولی شهر نوش آباد، در حاشیه آیین آغاز سال تحصیلی تحصیلی ۹۹ در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از اصفهان،  گفت: از ماه‌ها قبل تمامی تهمیدات لازم برای آغاز سال تحصیلی با توجه به شیوع کرونا و وضعیت متفاوت و شرایط خاص رعایت شیوه نامه های بهداشتی در جلوگیری از انتقال این بیماری با خرید دستگاه ضدعفونی‌کننده دستان دانش آموزان (دستگاه تمام اتومات ضد عفونی دست بدون تماس، دارای سنسور اولتراسونیک، بدنه ضد آب ومه پاش الکل)، ماسک قابل شستشو، قمقمه شخصی آب و سایر اقدامات لازم  برای فاصله گذاری‌ها و کاهش نفرات کلاس در دو نوبت انجام شد.

او، با تاکید بر اینکه تمامی فضای مدرسه از جمله کلاس ها، سالن، میز و نیمکت‌ها همه و همه ضد عفونی شده است گفت: کلاس‌ها روزانه قبل از شروع گروه اول و دوم دانش آموزان گندزدایی و ضدعفونی می‌شود.

به گفته او، طبق شیوه نامه های  بهداشتی ویژه مدارس بوفه مدرسه تعطیل، آبخوری‌ها و آب سردکن‌ها بسته و تمامی دانش آموزان موظف هستند از مواد غذایی که از منزل بسته بندی شده و قمقمه شخصی آب استفاده کنند تا کمترین تماس و احتمال انتقال بیماری یا میکروب را به یکدیگر داشته باشند.

مدیر دبیرستان پسرانه معلم شهید سید فرهاد متولی شهر نوش آباد، همچنین تقسیم تعداد دانش آموزان هر کلاس به دو گروه ۱۰ تا ۱۵نفر را در دو نوبت جداگانه با فاصله گذاری میز و نیمکت و حتی نشستن دانش آموزان تاکید کرد و گفت: اطلاع رسانی لازم به دانش آموزان از قبل در مورد نحوه ورود و استفاده از ز شیوع نامه‌های بهداشتی از طریق گروه فضای مجازی مدرسه به دانش آموزان و خانواده‌های آن‌ها قبل از شروع سال تحصیلی انجام و شفاف سازی شد.

مکاریان، با اشاره به اینکه تمامی۱۶۷ دانش آموزان دبیرستان شهید متولی در قالب ۶ کلاس و هر کلاس به دو گروه ۱۰ تا ۱۵ جداگانه تقسیم بندی شدند گفت: با حذف زنگ تفریح و کاهش ساعت کلاس‌ها و استراحت دانش آموزان سر کلاس با همان حالت فاصله گذاری بقیه ساعت درسی و انجام تمرین و تکالیف از طریق شبکه آموزشی شاد انجام می‌شود.

او، عدم تفاوت محتوا و مطالب آموزشی را در گروه‌های تقسیم شده دانش آموزان را یادآورشد و گفت: این سال تحصیلی متفاوت‌ترین سال تحصیلی دانش آموزان است که بدلیل محدودیت‌ها و شرایط خاص کرونا تلاش همه جانبه مدیران، معاونان، معلمان و دانش آموزان عزیز را در جبهه علم و دانش به صورت خاص و ویژه می‌طلبد تا کمترین آسیب از نظر درسی به این قشر آینده ساز کشور برسد.

آیین آغاز سال تحصیلی ۱۳۹۹ _۱۴۰۰ در دبیرستان پسرانه معلم شهید سید فرهاد متولی شهر نوش آباد ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری و داشتن ماسک دانش آموزان با تلاوت قران، برافراشتن پرچم جمهوری اسلامی ایران، پخش صلوات خاصه امام رضا علیه السلام، قرائت همگانی آیة الکرسی دانش آموزان، اجرای گروه سرود، اهدای ماسک قابل شستشو و قمقمه شخصی آب به آن‌ها با حضور خانواده خیر مدرسه ساز مرحوم ابوالشهید سید فرهاد متولی برگزار شد.  

 مدرسه شهید سید فرهاد متولی که همواره صاحب نام و همواره موفق به کسب رتبه‌های برتر علمی و مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی و مذهبی از جمله رتبه برتر دانش آموزان آن در مسابقات استانی شعر و رتبه‌های اول در مسابقات تواشیح، فوتبال، وبلاگ نویسی، نقالی، طراحی با ذغال، عروسک گردانی و احکام در سال تحصیلی ۹۷- ۹۸ است همواره در تمام مناسبت‌ها و مواقع ضروری به ویژه با ایجاد کارگاه ماسک در ایام شیوع کرونا به کمک مردم می‌آید و از ظرفیت آن برای کمک‌های نوع دوستانه استفاده می‌شود.
مدرسه شهید سید فرهاد متولی ۱۶۷ دانش آموز دبیرستان دوره اول متوسطه (هفتم، هشم و نهم) و ۲۰ معلم دارد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.