سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جدال‌های انتخاباتی در آمریکا؛

سردبیر یک نشریه معروف آمریکایی ریاست جمهوری بایدن را «فاجعه» نامید

سردبیر نشریه معروف «فوربس» آمریکا گفت چنانچه «جو بایدن» در این کشور رئیس‌جمهور شود این برای اقتصاد فاجعه خواهد بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، سردبیر نشریه آمریکایی فوربس در مصاحبه‌ای که با یکی از شبکه‌های تلویزیونی این کشور داشت، گفت چنانچه جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا شود اقتصاد کشور با فاجعه روبه‌رو خواهد شد.

«استیو فوربس» که خود دو بار پیش از این، از سوی حزب جمهوریخواه نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شده است در مصاحبه‌ای که با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز داشت، افزود ریاست جمهوری بایدن برای اقتصاد آمریکا فاجعه است. او این اظهارات را با اشاره به سیاست مالیاتی نامزد دموکرات‌ها بیان کرد که به طور ویژه مالیات افراد ثروتمند را که بیش از ۴۰۰ هزار دلار در سال درآمد دارند، افزایش خواهد داد. انتظار می‌رود با این سیاست در طول ده سال بیش از ۳.۲ تریلیون دلار جمع‌آوری شود.

فوربس با اشاره به این موضوع گفت چنین سیاستی اقتصاد کشور را که از قبل هم تحت تاثیر شیوع گسترده کرونا قرار گرفته است تبدیل به «زباله» می‌کند. او در توضیح عقیده خود گفت «این اقتصاد در حال بهبود یافتن از تاثیرات بد محدودیت‌های کرونایی است. در حال پیشرفت هستیم، اما هنوز راه بسیار است. آن مالیات سرمایه‌گذاری را درست در زمانیکه شرکت‌های چینی در فن‌آوری پیشرفته به سختی دارند رقابت می‌کنند کم رنگ می‌کند. گویی می‌خواهیم به سرمایه‌های خطرپذیر و مانند آن‌ها صدمه بزنیم.»

فوربس در ادامه اضافه کرد اقتصاد این چنینی سبب می‌شود مردم نتوانند حقوق بگیرند، شغل داشته باشند، دستمزدشان افزایش یابد و «این یک فاجعه غیرقابل جبران است.»

اظهارات فوربس چند هفته پس از آن بیان شد که دونالد ترامپ در گفتگو با فاکس بیزنس اظهار کرده بود طرح مالیاتی بایدن ممکن است اقتصاد آمریکا را از هم بپاشد.

آخرین مرحله از انتخابات آمریکا قرار است سوم نوامبر برگزار شود. بر اساس نتایج آخرین نظرسنجی‌هایی که انجام شده است بایدن در ۹ ایالت مهم و سرنوشت ساز از جمله آریزونا، کلورادو، فلورادو جلوتر از ترامپ است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.