سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تیم اختراعات ایران در مسابقات اختراعات لهستان پذیرش شد

تیم اختراعات ایران در مسابقات جهانی اختراعات و نوآوری لهستان و مسابقات سازمان پتنت اختراعات این کشور خوش درخشید.

به گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر عباس محمدی کوشکی سرپرست تیم اختراعات ایران درباره حضور این  تیم در مسابقات جهانی اختراعات و نوآوری لهستان اظهار کرد: این مسابقات هر ساله در فصل تابستان در پایتخت کشور لهستان برگزار می‌شود و نوآوران و مخترعان از سراسر جهان دستاورد‌های پژوهشی و اختراعات خود را به رقابت می‌گذارند.

او ادامه داد: این مسابقات امسال به دلیل بحرانی که دنیا را فرا گرفته، متفاوت برگزار شد. در زمینه نوآوری‌های مخصوص کرونا سازمان ملی اختراعات لهستان و دانشگاه ورشو و INTARG نوآوری‌ها پذیرش شده ارائه داد. 

محمدی  افزود: بسیاری از نوآوران و مخترعان برخی از کشور‌ها به دنبال جدید‌ترین نوآوری در زمینه کرونا هستند تا بتوانند تحقیقاتی جدید در این زمینه انجام دهند که در سال‌های بعد و نسل‌های بعدی بتوانند از آن‌ها بهرمند شوند. در هر دو این رقابت‌ها تیم دانشجویی با سرپرستی امیرعباس محمدی کوشکی، زهرا قضاوی، لیلا مقدادی، سروش جوادی پور، صالح محمدی رضایی نیز مدال طلا کسب کردند و جایزه ویژه طرح برتر جهانی را به نمایندگی از دولت اندونزی از سازمان اختراعات INNOPA این کشور دریافت کردند.

سرپرست تیم اختراعات ایران بیان کرد: سوگول کرمانیان، فائزه کارگری، مهسا رهنما، حسنا قلیزاده نیز مدال نقره را کسب کردند و جایزه ویژه کشور انگلستان را دریافت کردند. در تیم دانش آموزی ایران نیز در هر دو این رقابت‌ها مبینا قزی از اسفراین مدال نقره و دیپلم افتخار از وزارت اقتصاد و نواوری کشور لهستان به همراه جایزه ویژه طرح برتر جهانی از انگلستان و رومانی را دریافت کردند. مخترعان دانشجو و دانش آموز کشورمان هم توانسته اند نوآوری‌هایی در این زمینه خلق کنند که از ایده تا طراحی آن را خودشان انجام می‌دهند.


بیشتر بخوانید


او تصریح کرد: ربات هوشمند پیشگیری از کرونا اختراع دیگری است که این ربات با قابلیت تشخیص دمای بدن افراد با دوربین‌های حرارتی لیزری می‌تواند در مراکز شلوغ مانند فرودگاه‌ها، مترو‌ها و فروشگاه‌ها دمای بدن افراد را چک کند و داده‌ها را به مرکز بهداشتی آن مجموعه ارسال کند. این ربات با سنسور‌های فاصله وسنسور‌های لیزری فاصله بین افراد را چک می‌کند.

محمدی گفت: پروژه دیگر بیمارستان هوشمند است که این پروژه هم اکنون که با ویروس کرونا بیمارستان‌ها درگیر هستند، بسیار موثر است. در این پروژه تخت‌های هوشمند قابلیت‌هایی از جمله کنترل علائم حیاتی بدن بیمار و ارتباط بیمار با داروخانه با پزشک و اتاق پرستار و را از طریق نمایشگر لمسی خدماتی ارائه می‌کند.

او یادآوری کرد: در این پروژه، بیمارستان دیگر احتیاج به کاغذ و دفتر چه و پرونده ندارد و از طریق دستبند و کارتی که از تکنولوژی روز دنیا با امنیت اطلاعات سیستم بلاکچین استفاده شده است تمامی خدمات مرتبط را به بیماران کارکنان و پزشکان و... ارائه می‌کند. این امر باعث می‌شود که انتقال ویروس کرونا در بین بیماران و کارکنان کمتر شود و با سرعت عمل بالا بیمارستان‌ها خدمات ارائه دهند؛ این پروژه صرفه اقتصادی بسیاری دارد.

محمدی ادامه داد: پروژه بیمارستان هوشمند با ۶۰ متخصص در دو گروه اجرایی و علمی در یکی از شهرستان‌های کشور پایلوت تحقیقاتی صورت گرفته و تا کنون موفق به کسب ۴ جایزه ویژه از مسابقات جهانی زیر نظر سازمان مالکیت فکری جهانی WIPO و دیگر سازمان‌های پژوهشی جهانی و کسب رتبه نوآوری برتر جهانی از KIPA کره جنوبی شده است.

سرپرست تیم اختراعات ایران افزود: هر دو مسابقات اختراعات و نوآوری کشور لهستان به صورت آنلاین از اواخر خرداد آغاز و با حمایت و همکاری سازمان مالکیت معنوی جهانی، سازمان ملی ثبت اختراعات لهستان، وزارت کشاورزی لهستان، وزارت اقتصاد و انجمن مهندسین و وزارت علوم و دانشگاه ورشو لهستان با حمایت فدراسیون مخترعان جهانی و دانشگاه ملی تایلند و با همکاری مسابقات اختراعات کشور‌های رومانی، کانادا، انگلستان، فرانسه، و انجمن مخترعان کشور رومانی و دیگر سازمان‌های پژوهشی و اختراعات جهانی با نتایج شیرین برای کشورمان ایران در ۳۰ مرداد پایان یافت.

تیم دانشجویی ایران از دانشگاه‌های علمی و کاربردی خراسان شمالی، دانشگاه الزهرا، دانشگاه امیرکبیر، دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی، دانشگاه ازاد اسلامی واحد نجف آباد اصفهان تیم اختراعات ایران را تشکیل داده بودند.

انتهای پیام/

برچسب ها: دانشگاه ، نوآوری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
فرامرز
۲۲:۲۱ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
ماشالله، همیشه بدرخشند.
ناشناس
۰۵:۵۲ ۱۶ شهريور ۱۳۹۹
من خودم آلمانش رو رفتم همه اش برا جذب توريسته تا هتل ها و تاكسيا و رستورانا و مغازه هاشونو رونق بدن و همه رو قبول ميكنن