سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل بانک توسعه تعاون خبر داد؛

کم بودن سرمایه بانک توسعه تعاون برای ارائه تسهیلات به تعاونی‌ها

مهدیان گفت: سرمایه بانک توسعه تعاون به ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان می‌رسد که برای یک بانک جوان این مبلغ به یک شوخی شبیه است.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدیان مدیرعامل بانک توسعه تعاون در نشست خبری به مناسبت هفته تعاون، اظهار کرد: بانک توسعه تعاون یک بانک جوان است که در مرداد ۹۸ با هدف ارتقای بخش تعاونی تأسیس شد.

وی با اشاره به اینکه سرمایه اولیه این بانک ۵۰۰ میلیارد تومان بود، گفت: سالانه مطابق با سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی، باید سرمایه بانک تا ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا می‌کرد، در صورتی که این اتفاق نیفتاده است و اکنون سرمایه بانک توسعه تعاون هزار میلیارد تومان است و در چند روز آینده قرار است یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان به سرمایه بانک افزوده شود و سرمایه ما به ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برسد که برای یک بانک جوان این مبلغ به یک شوخی شبیه است.

مهدیان گفت: مسیر ارتباطی ما با فعالان بخش تعاون یک طرفه شده و فقط باید از بانک تسهیلات با نرخ پایین درخواست شود و در این زمینه حمایت‌های لازم انجام نشده است.

وی افزود: در حال حاضر بانک با سپرده‌های مردمی اداره می‌شود و در سال گذشته یک هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی را به تعاونی‌ها پرداخت کردیم.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون بیان کرد: به دلیل گران بودن پول و اداره بانک با سپرده‌های مردمی، انتظارات حداکثری تعاونی‌ها برآورده نمی‌شود. در ۵ تا ۶ سال اخیر سرمایه بانک ۱۰ برابر افزایش یافته است و ۴۵۰ بانک در سراسر کشور وجود دارد که ۴ هزار و ۵۰۰ نفر مشغول به کار هستند و ۷۱ درصد تسهیلات بانکی در حوزه تعاون و ۲۹ درصد تسهیلات بانکی در حوزه‌های دیگر است و نرخ تسهیلات از ۴ تا ۱۸ درصد است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.