سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خسارت سایت زباله شمامه‌ای جوانرود به طبیعت

رئیس اداره محیط زیست شهرستان جوانرود به مشکلات زیست محیطی سایت زباله شمامه‌ای شهر جوانرود اشاره کرد و گفت : سایت زباله شمامه‌ای خسارت جبران ناپذیری به طبیعت و محیط زیست وارد می‌کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ عطا الله قادری رئیس اداره محیط زیست شهرستان جوانرود گفت : علاوه بر چهره زشت و نازیبایی که در سایت زباله شمامه‌ای شکل گرفته آلودگی همزمان آب و خاک و هوا، ایجاد مشکلات تنفسی برای شهروندان، نشت فلزات سنگین موجود در زباله و شیرابه به داخل خاک و آب‌های سطحی و زیر زمینی از مهمترین مشکلات این سایت زباله است.

او تجمع سگ‌های ولگرد و حشرات مزاحم و هجوم آن‌ها به داخل شهر، سرایت آتش جایگاه دفن زباله به داخل جنگل‌های اطراف و انتشار بوی بد زباله و پلاستیک در منطقه وسیعی از جغرافیای منطقه از دیگر مشکلات سایت دفن زباله شمامه‌ای است.

فرماندار جوانرود در رابطه با مسائل و مشکلات سایت زباله شمامه‌ای شهر جوانرود گفت: یکی از مشکلات عمده زیست محیطی که بیش از چهار دهه است که مردم شهر جوانرود و روستا‌های همجوار با آن مواجه هستند، جایگاه دفن زباله است.

رستگار یوسفی افزود: در ۲ سال گذشته فرمانداری اعتباراتی برای ساماندهی و ایجاد زیرساخت‌های سایت زباله اختصاص داده، اما با توجه برگزاری جلسات متعدد و تشکیل کارگروه‌های مختلف به علت توپوگرافی و محدودیت زمین و شرایط خاص منطقه موفق نشدیم مکانی برای سایت زباله پیدا کنیم.

شهردار جوانرود گفت: برنامه‌های بلندت مدت و کوتاه مدت برای ساماندهی سایت زباله‌ای شهر جوانرود با مشارکت شهرداری‌های منطقه اورامانات در درست اجرا است.

فرهاد تاب‌زر افزود: در حال رایزنی هستیم که این سایت را برای همیشه از نزدیکی شهر انتقال دهیم تا در آینده دوباره دچار چنین مشکلی نشویم .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.