سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رکود بازار لوازم التحریر در آستانه‌ی سال تحصیلی جدید

رئیس اتحادیه صنف کتاب و لوازم‌التحریر فروشان اصفهان گفت: شیوع بیماری کرونا و فروش و توزیع کتاب توسط آموزش و پرورش آسیب جدی به ۳۰۰ واحد این صنف در شهر اصفهان وارد کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، اکبر چیت‌ساز رئیس اتحادیه صنف کتاب و لوازم‌التحریر فروشان اصفهان با اشاره به رکود اقتصادی صنف کتاب‌فروشی و لوازم التحریر گفت: متاسفانه آموزش و پرورش با ورود به حیطه شغلی این صنف و فروش کتاب در مدارس باعث رکود اقتصادی در صنف کتاب‌فروشی و لوازم التحریر شده و همچنین شیوع کرونا هم تاثیر قابل توجهی بر روی این رکود داشته است.

او با بیان اینکه  جایگاه اتحادیه کتاب‌فروشی و لوازم التحریر در جامعه مشخص نیست افزود: با فروش کتاب در مدارس، حق الناس زیر پا گذاشته شده است.

چیت ساز بیان کرد: فعالان صنف کتابفروشی و لوازم التحریر فصلی کار می‌کنند و عمده درآمد آن‌ها در شهریور و مهر ماه است، اما امسال به بهانه کرونا آسیب جدی به ۳۰۰ واحد این صنف در شهر اصفهان وارد شده است.

رئیس اتحادیه صنف کتاب و لوازم‌التحریر فروشان اصفهان گفت: بچه‌ها مدرسه نمی‌روند و کاری با کاغذ، مداد و خودکار ندارند و همچنین کیف و جامدادی و بسیاری از لوازم را احتیاج ندارند، از این رو بازار لوازم‌التحریر به شدت تحت تأثیر تعطیلی مدارس قرار گرفته است و ضرر جدی به فعالان و کاسبان این صنف وارد کرده است.

چیت ساز افزود: علاوه بر کرونا جایگاه سازمان آموزش و پرورش، ارائه خدمات آموزشی به جامعه است نه توزیع کتب درسی و کسب‌وکار با استفاده از ظرفیت واحد‌های آموزشی و مدارس که این هم موضوع مهمی است که کسب و کار این حرفه را متاثر کرده است.

اکبر بیات رئیس اداره پشتیبانی و تدارکات اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در خصوص توزیع و فروش کتاب توسط آموزش و پرورش گفت: کتاب فروختن کار کتابفروشی هاست نه لوازم التحریر فروشی‌ها و به همین‌جهت ما این پیشنهاد را به کتابفروشی‌ها دادیم که اگر مایل به همکاری هستند می‌توانند در زمینه توزیع و فروش کتاب‌های درسی با ما همکاری کنند.

او افزود:، چون سود فروش کتاب‌های درسی بسیار کم است بسیاری از کتابفروشی‌ها حاضر به همکاری نشدند و هر زمانی که هر واحد کتابفروشی بخواهد در این زمینه در کنار ما باشد ما استقبال می‌کنیم.
 
انتهای پیام/ی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.