سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه بوشهر:

سلامت دانش آموزان و دانشجویان در اولویت است

امام جمعه بوشهر تاکید کرد: در بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها سلامت دانش آموزان و دانشجویان در اولویت است و درخصوص هر برنامه‌ای که با آن منافات داشته باشد باید تدبیر شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در پیام آدینه خود، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در جلسه غیر حضوری با مسؤولان آموزش و پرورش کشور عنوان کرد: منطق ایجاد دستگاه عظیم آموزش و پرورش انسان شایسته سازی است و آن پرورش انسان مؤمن، خردمند، اندیشمند، مجاهد و اهل عمل و متخلق به اخلاق اسلامی است.

او، کامل شدن و به روزرسانی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مطابق با زمانبندی خاص را یکی از نکات بیانات رهبر دانست و بیان کرد: باید به معلمان توجه ویژه شود؛ زیرا آنان افسران سپاه پیشرفت کشور هستند و سه عنصرِ خود معلم، آموزش و پرورش و نهاد‌های تبلیغاتی باید در زمینه   ارجمندی نقش و جایگاه معلم فرهنگسازی کنند.

رعایت عدالت آموزشی، پیشگیری از آفت و زیان‌های احتمالی آموزش مجازی، توجه به فعالیت‌های پرورشی و ساماندهی مهدهای کودک‌ و پیش دبستانی‌ها از دیگر مواردی است که امام جمعه بوشهر به آن‌ها اشاره کرده است.


بیشتر بخوانید


صفایی بوشهری همچنین در آستانه بازگشایی مدارس با اشاره به محدودیت‌های ناشی از شرایط خاص بیماری کرونا خطاب به مسئولان بیان کرد:  سلامت دانش آموزان و دانشجویان در اولویت است و در همه برنامه‌ها باید لحاظ شود و درخصوص هر برنامه‌ای که با آن منافات داشته باشد باید تدبیر شود.

او عنوان کرد: با توجه به رایگان بودن برنامه آموزش و پرورش طبق قانون اساسی، در شرایط آموزش غیر حضوری و نیاز دانش آموزان به دستگاه‌های دیجیتال، بسیاری از دانش‌آموزان توانایی مالی برای خرید آن را ندارند و به این منظور تامین گسترده آن برای دانش آموزان نیازمند با مشارکت نهاد‌های حمایتی و استفاده از صدا و سیمای ملی و استانی ضروری به نظر می‌رسد.

امام جمعه بوشهر تاکید کرد: بی تردید سطح علمی دانش آموزان باید حفظ شود و ارتقا یابد و امور پرورشی و فرهنگی نیز در برنامه‌ها مورد توجه اصلی قرار گیرد.

او با تاکید بر همکاری خانواده‌ها با نظام آموزش و پرورش بیان کرد: سامانه مشاوره علمی و پرورشی و ارتباط پیوسته بین امور مشاوره‌ای علمی و پرورشی با دانش‌آموزان برقرار باشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه استان بوشهر در شرایط هشدار بیماری کرونا قرار دارد و برخی از شهرستان‌های استان در وضعیت قرمز هستند، عنوان کرد: لازم است مسئولان مختلف به ویژه ستاد مبارزه با بیماری کرونا در آستانه بازگشایی مدارس و مراکز آموزش عالی و آغاز فصل پاییز که خود زمینه بیماری‌های فصلی را ایجاد می‌کند، نظارت گسترده‌تر بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی و برخورد بازدارنده با متخلفان، توسعه و تجهیز بیمارستان‌های استان و اختصاص دادن برخی از بیمارستان‌ها برای درمان و اولویت دادن به موضوع پیشگیری و وارد کردن واکسن آنفلوانزا به استان به مقدار لازم و توزیع مناسب و عادلانه آن را مد نظر قرار دهند.

صفایی بوشهری با درخواست از مردم برای رعایت امور بهداشتی، توجه همگان به ویژه مسئولان را به طرح صیانت و مراقبت از سرمایه‌گذاری مردمی مانند بازار بورس جلب و از مسئولان و مردم تقاضا کرد در زمینه بورس که احتمال ریسک بالا دارد مراعات و مواظبت‌های اقتصادی مناسب داشته باشند و متصدیان امور اقتصادی این سرمایه عظیم مردمی را در مسیر رونق تولید به کار ببرند و از ایجاد حباب‌های اقتصادی و  زیان‌های احتمالی جلوگیری کنند.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.