سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جوزپ بورل: اتحادیه عرب شریک مهم اتحادیه اروپا است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره دیدار خود با دبیرکل اتحادیه عرب و رئیس‌جمهور مصر در قاهره، اتحادیه عرب را شریک مهم و کلیدی اتحادیه اروپا توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پیامی توییتری درباره دیدار خود با دبیرکل اتحادیه عرب در قاهره، پایتخت مصر و گفت‌وگو درباره موضوعات منطقه‌ای از جمله مسئله فلسطین و تحولات لیبی، اتحادیه عرب را شریک مهم و کلیدی اتحادیه اروپا توصیف کرد.

جوزپ بورل روز گذشته در قاهره با عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر و همچنین احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب در مقر این اتحادیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

پیش از این اتحادیه عرب درباره دیدار احمد ابوالغیط، دبیرکل این اتحادیه با جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرده بود دو طرف درباره راهکار دو دولتی برای موضوع فلسطین و لزوم راهکار دائمی برای حل مسالمت‌آمیز بحران در لیبی تاکید کردند.

جوزپ بورل در توییتر خود نوشت: در یک جلسه خوب با احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب درباره طیف گسترده‌ای از موضوعات صحبت کردیم.

وی ادامه داد: اتحادیه عرب، شریک مهم منطقه‌ای اتحادیه اروپا است. ما راه‌های تقویت همکاری‌هایمان را بررسی کردیم. امیدوارم که به زودی بتوانیم نشستی در سطح وزرای اتحادیه اروپا و اتحادیه عرب برگزار کنیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.