سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره مندی همه عشایر گلستان از بیمه

مدیرکل امور عشایری گلستان از تلاش برای بهره مندی همه خانوار‌های عشایر استان از بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، رضا علیپوری مدیر کل امور عشایری گلستان گفت: بیمه عشایر و روستاییان از سال ۹۳ در استان آغاز شده است و تاکنون از مجموع سه هزار و ۱۵۰ خانوار عشایر استان، یک هزار و ۱۵۰ خانوار تحت پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر قرار گرفته اند.


رضا علیپوری افزود: تا پایان سال ۱۴۰۱ همه جمعیت عشایر روستایی گلستان عضو صندوق اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر قرار می‌گیرند و از این نظر در بین استان‌های کشور نیز در حال حاضر رتبه نخست را داریم.

 

مدیرکل امور عشایر گلستان گفت: در استان چهار خانوار عشایر روستایی مستمری بیکاری می‌گیرند و ۶ خانواده عشایر نیز به دلیل فوت سرپرست خانوار از مستمری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر بهره‌مند هستند.


یک هزار و ۵۰۰ خانوار عشایر ترکمن و بومی این استان و ۶۵۰ خانوار عشایر از استان‌های خراسان شمالی و رضوی در گلستان وجود دارد.


عشایر استان گلستان در سه شهرستان مراوه تپه، کلاله و گنبدکاووس حضور دارند که بیشترین عشایر استان مربوط به شهرستان مراوه تپه است.


انتهای پیام / فا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.