سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تهیه طرح جامع جهش تولید مسکن در مجلس/ مالیات بر خانه‌های خالی

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه طرح جامع جهش تولید مسکن در مجلس تهیه شده است، گفت: با بهره بردن از آن جهش در تولید مسکن کشور را پیش می‌بریم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدرضا پورابراهیمی، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در آیین افتتاح طرح ۱۶۲ واحدی شرکت تعاونی مسکن کارکنان بیمارستان شهید باهنر کرمان گفت: طرح جامع جهش تولید مسکن با همکاری کمیسیون عمران و اقتصادی مجلس تهیه شده و در آن جهش در تولید مسکن کشور را پیش می‌بریم.

او افزود: موضوع تامین مالی طرح جامع جهش تولید مسکن، مربوط به کمیسیون اقتصادی و ساخت و ساز به کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی مربوط می‌شود که این طرح به‌زودی به صحن علنی مجلس وارد می‌شود.

پورابراهیمی گفت: مالیات بر خانه‌های خالی و احتکار مسکن در کمیسیون اقتصادی و مجلس شورای اسلامی تصویب شد و با این اقدام، عرضه مسکن افزایش و قیمت‌ها کاهش می‌یابد.

او افزود: شنبه هفته آینده اصلاحیه شورای نگهبان برای این طرح لحاظ می‌شود که اثر گذاری در وضعیت مسکن کشور خواهد داشت.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: ظرفیت تولید بخش مسکن کشور نسبت به نیاز بسیار پایین بوده و استان کرمان عملکردی پایین‌تر از کشور دارد و با توجه به نیاز، باید سرمایه‌گذاری بیشتری در حوزه مسکن می‌ کردیم.

او افزود: سالانه بیش از ۹۰۰ هزار واحد مسکونی نیاز کشور است که تقاضای جاری به مسکن را پوشش دهیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس افزود: پس از اجرایی شدن خط نخست، خط دوم انتقال آب از خلیج فارس آغاز شده و شرکت‌های بزرگ پای کار می‌آیند و امیدواریم خط سوم به‌ سرعت صورت گیرد که بخشی از آن برای تامین آب آشامیدنی شهر کرمان است و تامین این بخش آب می‌تواند طرح‌های مسکن را تامین کند.

کارنما، مدیر عامل تعاونی مسکن بیمارستان شهید باهنر کرمان نیز در این مراسم گفت: برای اجرای طرح ۱۶۲ واحدی شرکت تعاونی مسکن کارکنان بیمارستان شهید باهنر کرمان در زمینی به مساحت ۳۰۲ قصب و زیربنای ۲۱ هزار متر مربع، ۲۴ میلیارد تومان هزینه شده است.

او  افزود: ۶۲ واحد از این طرح، مشمول وام‌ مسکن مهر بوده و بقیه از طریق خرید اوراق مسکن و سهم آورده اعضا با مبلغی حدود ۱۲۱ میلیون تومان بوده است.

 رضا اسماعیلی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان هم با اشاره به تشکیل ۱۰ هزار شرکت تعاونی در قالب ۲۰ گرایش در استان گفت: بین ۵۰ تا ۶۰ هزار شغل از سهم اشتغال این استان در بخش تعاون است.

او افزود: نقش تعاونی‌های در اقتصاد استان کرمان بین ۴.۵ تا ۶ درصد است و تا رسیدن به سهم ۲۵ درصدی فاصله زیادی است.

اسماعیلی با اشاره به رویکرد توسعه تعاونی‌ها در حوزه دانش بنیان و نوآوران گفت: رویکرد جدید در بخش تعاونی‌ها استفاده از دانش آموختگان دانشگاهیان است و بدین منظور  تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه‌های استان منعقد شده است.

او تصریح کرد: پارسال حدود ۱۹۰ شرکت تعاونی با سرمایه‌گذاری چهار میلیارد تومان با گرایش‌های مختلف با رشد ۱۰۰ درصدی نسبت به برنامه ابلاغی وزارتخانه شکل گرفته که منجر به ایجاد بیش از سه هزار فرصت شغلی  شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با اشاره به تجلیل از تعاونی‌های برتر گفت: با بروزرسانی سامانه جامع تعاون به راحتی می‌توانیم نظارت کافی بر روند و تشکیل کار تعاونی‌ها داشته باشیم و ۱۵ تعاونی به عنوان تعاونی برتر استان کرمان معرفی و سه تعاونی شرایط حضور در تعاونی‌های برتر ملی را گرفتند.

 محمد جواد فدائی، استاندار کرمان هم در این مراسم با اشاره به پایین بودن میزان تسهیلات مسکن گفت: سهم تسهیلات و آورده متقاضیان در ساخت مسکن باید منطقی باشد.

طرح ۱۶۲ واحدی مسکن کارکنان بیمارستان شهید باهنر به مناسبت آغاز هفته تعاون با حضور استاندار کرمان، افتتاح و از تعاونی‌های برتر استان، قدردانی شد.

انتهای پیام/ م 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.