سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک مقام مسئول خبر داد؛

بازارگردانان از شنبه به کمک بازار سرمایه می آیند

در جلسه امروز رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با حقوقی‌های بازار سرمایه تصمیماتی در رابطه با نحوه بازارگردانی در بورس گرفته شد.

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن قالیباف اصل رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در حاشیه نشستی که امروز با حضور سهامداران عمده برگزار شد، در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه طبق گفته شما امروز جلسه با حضور حقوقی ها برگزار شد در حالی که باید قرارداد بازارگردانان توسط شرکت‌هایشان انجام شود، چرا این اتفاق رخ نداد؟ گفت: صندوق تثبیت یا همان حمایت بازار به عنوان صندوق توسعه در بازار حضور دارد و هم اکنون نقش نقد شوندگی خودش را ایفا می‌کند.

به گفته این مقام مسئول در ادامه باید به این مسئله اشاره کرد که سرمایه داران عمده از آنجایی که در بورس پذیرفته شده‌اند و هم جز سهام داران عمده ناشر هستند، این گروه از افراد باید به ناشران سهم بدهند به علت آنکه ناشران از خود سهمی ندارند.

او افزود: هر کدام از این حقوقی‌ها چندین شرکت در زیر مجموعه خود دارند به همین علت ما سعی کردیم با این گروه از افراد جلسه بگذاریم عمدتا جلسه‌‌هایی که بورس تهران یا سازمان بورس با خود ناشران برگزار می‌کند برای آن است که تا آنان بیایند و قرار داد‌های خود را با سبد گردانان تنظیم کنند.

رئیس بورس اوراق بهادار تهران گفت: تصمیماتی که ما در رابطه با بازارگردانان گرفته‌ایم، تاثیر مثبتی را بر بازار سرمایه  از روز شنبه  خواهند گذاشت و مبلغ نقدینگی باید به اندازه ای باشد که  به سبدگردانان کمک کند. 

او در پایان تصریح کرد: شرکت‌هایی که به تازگی به بازار بورس می‌آیند، صد در صد بحث بازار گردانی را با آن‌ها طی می‌کنیم تا بتوانند نقش اثر گذاری در بازار داشته باشند ما در حال حاضر شرکت‌های بازرگانی داریم که این شرکت‌ها بنا به ابعاد شرکت‌های سهامی مشخص و اهمیت سنجی می‌شوند و به همان میزان در بازار مشارکت می‌کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۵
در انتظار بررسی: ۰
صادق
۱۳:۵۵ ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
یعنی گشایش اقتصادی دولت تمام شده.... دولت کسری بودجه اش کامل شده...
ناشناس
۱۶:۳۹ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
منظور دلال است
ناشناس
۱۰:۴۶ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
هرگاه دولت روی چیزی دست گذاشت و دخالت کرد اوضاع آنچیز به هم ریخت
ناشناس
۲۳:۴۹ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
جیب مردم خالی نکنن حمایتشونو نخواستیم
ناشناس
۲۳:۴۶ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
ریس بورس را عوض کنید یکنفر باید ریس بشه هم کاردان وهم متعهد ودلسوز بیت المال باشد
ناشناس
۲۳:۳۷ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
از اول هم مشخص بود که این یک تله است، ولی اکثر مردم مثل خودم از سر ناچاری واستیصال آمدیم توی این بازار چون کار وکسب مون یک‌شبه از دست رفت، این تتمه سرمایمون هم به باد رفت با 60 سال سن باید بریم کارگری، خدا لعنت کن ظالم به مردم مظلوم وزجر کشیده را.
ناشناس
۲۳:۲۷ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
هفته قبل هم همین را گفتن و قرار شد ده روز حمایت بشه اما نشد. نیازی به حمایت نداریم و فقط مانع تراشی نکنن و صف های فروش فیک ایجاد نکنن خود بورس برمیگرده. نیازی هم نیست منت بزارن
ناشناس
۲۳:۲۲ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
بعداز این همه ضرر سرمایه که‌از حقوق بازنشستگی پس انداز شده بود پودر شد آیا این عمل درست است آیا آخرت این همه مشکل درست کردن بازخواست نمیشود دست ما که جایی نمیرسد ولی خدایی داریم
رضا
۲۲:۳۸ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
خدا لعنت کنه کسایی رو که با سرمایه و اعتماد مردم بازی میکنند
ناشناس
۲۱:۴۸ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
واقعا رییس بورس عوض کنید یک ساعته بورس درست میشه تا وقتی زدو بند جلوش گرفته نشه بورس از این بدتر میشه ی عده خوب دارن تو این اوضاع گل آلود بورس دارن ماهی صید میکنن ک بیشترش پول کارگری ی عده آدم ساده مثل من ب حرف دولت اومدیم تو بورس
حسام
۲۱:۴۱ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
متاسفانه همه اینا زیر نظر دولته نمیدونم چرا نماینده های مجلس ساکتن ‌وزیر اقتصاد باید استیضاح بشه.
ناشناس
۲۰:۲۵ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
بازم حقه کلک ،،،،تابحال بازرگانان باعرض 4200تومانی میچاپیدن حالا ازاین طریق اینها شرکای مسعولین ودولتند
ناشناس
۲۰:۲۰ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
ما را به خیر تو امیدی نیست؛ شر مرسان.
ناشناس
۱۸:۵۷ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
قرار بود ۱۰ روز متوالی حقوقیها خرید داشته باشند جلسه هفته قبل . چرا دارید اعتماد از بورس می گیرید .تابلوی بورس نشان میده که فقط یک روز حمایت کردید اقاجان بورس جای حرف های سیاسی نیست بحث اعتماد.واقعا اقای قالیباف میخواهید مشکل بورس حل کنید این فرایند پیش گشایش که توسط حقوقیهای برای فریب یک سری ادمهای تازه وارد فریب دادند وبیچاره کردند جمع کنید .چرا از نظرات سهماداران که تعدادشان کم نیست و حق هم دارند استفاده نمیشه. اقا شما فقط با حقوقیها جلسه دارید
یکبار با نمایندگان حقیقها جلسه داشته باشید .حق الناس بر گردن شماست اگر این کار انجام ندهید. تا حالا که سهمدار خورد بیچاره کردید. بس کنید
ناشناس
۱۸:۴۹ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
اونا به کمک جیب خودشون می آیند نه به کمک بازار. کف قیمت می خرند و دو الی سه روز بعد با 10 الی 15 درصد سود میفروشند و دوباره صف فروش درست می کنند.
ناشناس
۱۸:۴۳ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
صدا و سیما که هر روز از بالا رفتن ارزش سهام عدالت حرف میزد حالا چرا نمیگه که ارزش سهام ها نصف شده آزادش کردن که از چنگ مردم دربیارن با تبلیغ بورس مردم و کشوندن توی بورس که پولشون را بکشن بالا حالا همه سکوت کردن صدا و سیما باید اعتراض مردم را اعلام کنه.
یشواا
۱۸:۳۳ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
خوب این حمایتو که هفته پیش قرار بود انجام بدن ولی به قول خودشون عمل نکردن.
تو سرزمینی که یک دریاچه ارومیه با اون وسعت رو خشک میکنن دیگه زمین زدن بورس که براشون کاری نداره.همه چی دست خودشونه با هیچ چیزو هیچکس هم رو در وایستی ندارن.
تو جمهوری اسلامی ایران همه چیز سیاسی هستش مگه میشه سیاست تو بورس دخیل نباشه.همه مسئولین هم الکی حرف مفت میزنن.هیچکس جز امام خامنه ای عزیزم دل سوز این مردم نیست.جانم فدای وطنم و رهبرم.
حسین
۱۸:۲۳ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
خداروشکر روز شنبه از دلالهای دولتی رونمایی خواهد شد
ناشناس
۱۸:۱۴ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
خود ناظر بورس ! بورس رو به این وضع انداخته ! وقتی معاملات رو باطل می کنن ! وقتی زمان عرضه سهام شاخص ساز رو صد بار تغییر میدن ! وقتی جلوی خسارت سهامداران رو نمیگیرند و طرف کارگزاران هستند ! ؟؟؟؟
ناشناس
۱۸:۱۴ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
باز چه خوابی دیدی برای پولهای ملت؟!
ناشناس
۱۸:۰۹ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
بازارگردان به افرادی گفته می شود که سرمایه افراد عادی را گرفته و در بازار بورس سرمایه گذاری می کند و در انتهای قرارداد درصدی از سود حاصل را دریافت می کند. حداقل سرمایه برای بستن قرارداد با بازارگردان ها 500میلیون تومان است. در حقیقت بازار گردان خود سرمایه ای ندارد و نیازمند پشتیبانی سرمایه گذار است، اما در این شرایط بازار کو سرمایه گذار تا پولی به بازارگردان بدهد؟؟؟؟؟؟؟ پس این خبر در حقیقت به امید مسکن بازار تهیه شده است......
ناشناس
۱۸:۰۱ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
سود بورس خیلی خوبه
ناشناس
۱۸:۰۱ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
سود بورس خیلی خوبه
ناشناس
۱۸:۰۰ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
خدا کند این بار دیگه فریب نباشه
مردم اعتماد کردند بهتر بود به این زودی به مردم پشت نمیکردند
ناشناس
۱۷:۵۸ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
برای سقوط تا زیر یک میلیون آماده باشین
ناشناس
۱۷:۳۷ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
بانک مرکزی با کم کردن سود بانکی و دست کاری بی موقع سود بانکی کل بازارها رو بهم ریخت
ناشناس
۱۷:۱۹ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
الان سبدگردان دارا یکم چه کسی است سبدگردان پالایش کیست
ناشناس
۱۷:۱۵ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
شنبه و یکشنبه در کف و صف فروش میخرند
دوشنبه و سه شنبه هم در صف خرید میفروشند.
بارار دستوریه آقا...
ناشناس
۱۷:۰۸ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
اره خب دارا دوم را باید به مردم بفروشند و با این اوضاع مشتری نداره. پس باید به فکر حقه ای جدید بود و چند روزی باز بورس را رونق داد تا مردم گول بخورند.
ناشناس
۱۷:۰۵ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
رییس بورس رو عوض کنید
چرک نویس
۱۶:۵۷ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
دلشون برای مردم نسوخته 2 روز میخرند تو پایین ترین قیمت بعد 2 روز بعد بالاتر میفروشند با سرمایه مردم نوسانگیری میکنند
یه بنده خدا
۱۶:۱۶ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
بهتر بود تیتر میزدین نوسان گیر ها از شنبه میان!
ناشناس
۱۵:۵۰ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
به شرطی که دیگه نیان نوسانگیری کنند دفه ی پیش که الکی قول ده روز حمایت و دادن فقط سه روز مثبت شد تا بتونن حقوقی ها سهم هاشونو با قیمت بالا بفروشنن بعد اومدن عرضه کردند دوباره تا قیمت بیشتر بیاد پایین تا دوباره تو کف بخرن فقط مردمو بازی دادن
امید
۱۵:۴۲ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
باید بازار گردان بازار را طوری کنترل کند نه مدت زیادی صف فروش و نه صف خرید بر بازار حکم فرما باشد ما انتظار یک بازار پویا را داریم.
علیرضا
۱۵:۴۰ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
حتی اگه از شنبه بازار به روال عادی خودش برگرده شما باید باید پاسخگوی
1- عرضه آبشاری سهام عدالت توسط کارگزاری ها
2- عدم رعایت قانون 20 و 50 درصدی
3- مشکل در نمایش موجودی ها و پرتفوی توسط کارگزاری ها
و .........
باشید.