سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری مراسم‌های عزاداری در اندیمشک همراه با شور و شعور حسینی

فعال رسانه اندیمشک گفت: با توجه به وجود بیماری کرونا ویروس برگزاری مراسم‌های عزاداری در اندیمشک با شور و شعور حسینی همراه است.

یاسین دارسی فعال رسانه اندیمشک در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: با توجه به وجود ویروس کرونا، مردم شهرستان ضمن برگزاری مراسم های عزاداری محرم به نحوی متفاوت، اقدام به رعایت اصول بهداشتی و اعمال تدابیر ویژه جهت جلوگیری از شیوع این ویروس کردند.

او بیان داشت: دشمنان اهل بیت (ع) با روش‌های مختلف به ویژه استفاده از فضای مجازی و شبکه‌های معاند سعی داشتند که ضمن ایجاد بی اعتمادی و تفرقه میان مردم و مسئولان، برگزاری مجالس عزاداری ایام محرم را عاملی برای شیوع ویروس کرونا جلوه دهند.

دارسی افزود: اما این هجمه دشمنان باعث پا پس کشیدن مردم با بصیرت از برگزاری مجالس عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) نشد و در نتیجه از سوی ستاد کرونا کشور مقرر شد که مراسم های عزاداری با شرایط ویژه و خاصی برگزار شوند وبرنامه ریزی‌های خوب و مناسبی جهت برگزاری برنامه‌های عزاداری امام حسین (ع) همراه با شور و شعور حسینی صورت گرفت.

فعال رسانه اندیمشک تصریح کرد: مردم و مسئولان شهرستان قبل از شروع ماه محرم به پیشواز این ماه رفتند و با انجام اقداماتی مناسب از جمله نصب پرچم، بنر و کتیبه، فضای شهر را سیاه پوش کردند و مردم به ویژه فعالان فرهنگی و مذهبی نیز در این زمینه به اجرای برنامه‌هایی متفاوتی از جمله راه اندازی پویش هر خانه یک حسینیه پرداختند.

او گفت: هیئت های عزاداری با در نظر گرفتن اصول بهداشتی اعلام شده  ستاد کرونا و انجام اقداماتی مثل تب سنجی، استفاده از ماسک، ضدعفونی و مشخص کردن فاصله اجتماعی در محل هیئات، اقدام به برپایی مراسمات عزای امام حسین (ع) کردند و در این میان به همت برخی از مساجد، هیئات و مداحان اهل بیت (ع) با استفاده از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، فعالیت‌های مناسبی از جمله مسابقات پیامکی و مداحی و نوحه خوانی برگزار شد.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.