سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۳۰ درصدی تولید ماهیان زینتی در چهارمحال و بختیاری

پارسال ۳۹۰ هزار قطعه ماهی زینتی در چهارمحال و بختیاری تولید شد که این رقم در مقایسه با سال‌های گذشته افزایش حدود ۳۰ درصدی داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، رضا احمدی کارشناس مسئول شیلات سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه استان در زمینه پرورش ماهیان زینتی عملکرد متوسطی دارد اظهار داشت: پارسال ۳۹۰ هزار قطعه ماهی زینتی در استان تولید شد که این رقم در مقایسه با سال‌های گذشته افزایش حدود ۳۰ درصدی داشته است.

او در خصوص وام حمایت از پرورش دهندگان ماهی زینتی افزود: در ابتدای کار به کارآفرینان تسهیلات سرمایه‌ای و سرمایه در گردش پرداخت می‌شود که ممکن است به علت انجام ندادن تعهدات از سوی بهره‌برداران نرخ سود آن افزایش یابد، ضمن اینکه با پیگیری‌های صورت گرفته پرورش ماهیان زینتی نیز در رسته مشاغل آسیب‌پذیر از کرونا قرار گرفت و بر اساس دستورالعمل مصوب آن به ازای ایجاد اشتغال برای هر نفر ۱۲ میلیون تومان تسهیلات در اختیار کارآفرینان قرار خواهد گرفت.


بیشتر بخوانید


احمدی با بیان اینکه در استان‌هایی مانند اصفهان و مرکزی شهرکی تحت عنوان ماهیان زینتی وجود دارد، افزود: چهارمحال و بختیاری پتانسیل تاسیس این شهرک را داشته و در صورت تامین اعتبار برنامه‌ای برای مطالعه جهت احداث ان شهرک وجود دارد.

احمدی به مسئله صادرات هم اشاره کرد و گفت: مشکل عمده پرورش‌دهندگان مسئله بازاریابی است، زیرا پرورش و خرید ماهیان زینتی در استان طرفدار زیادی نداشته و حتی بسیاری از خانواده‌ها در منازل خود هم آکواریوم ندارند، از طرفی برگزاری نمایشگاه‌های عرضه ماهیان زینتی نیازمند اعتبار و استقبال مردمی است.

او در پایان افزود: در زمینه بیمه افراد کارآفرین در حوزه پرورش ماهیان زینتی مشکلی وجود ندارد و کارآفرینان می‌توانند با مراجعه به شعب تأمین اجتماعی نسبت به این کار اقدام کنند.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.