سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شکایت سندرز از وضعیت فاجعه‌بار اقتصادی در آمریکا

سناتور ارشد کنگره آمریکا از وضعیت وخیم اقتصادی کشورش و پرداخته نشدن به این موضوع در رسانه‌ها و عدم توجه مقامات به آن انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «برنی سندرز» سناتور ارشد کنگره آمریکا در پیامی توئیتری از وضعیت نامناسب اقتصاد کشورش انتقاد کرد و آن را «غیرقابل تحمل» خواند.

در پیامی که سندرز در حساب کاربری توئیتر خود منتشر کرده، نوشته شده است: «رسانه‌های جریان اصلی از این موضوع حرفی نمی‌زنند، کنگره هم درباره آن حرف نمی‌زند، ترامپ نیز حرفی از آن نمی‌زند، اما اکنون ثروت سه مولتی میلیاردر در کشورمان از ثروت بیش از نیمی از جامعه آمریکا بیشتر است.»

او در ادامه این پیام نوشت «این سطح از نابرابری ثروت در آمریکا غیراخلاقی و غیرقابل تحمل است.»

سندرز پیشتر نیز انتقادی این چنین از اقتصاد کشورش داشت به طوریکه ماه گذشته نیز در پیامی توئیتری نوشت: «حداقل دستمزد در سطح فدرال در سال ۲۰۰۹، ۷.۲۵ دلار در ساعت بود و حداقل دستمزد فدرال در سال ۲۰۲۰ همچنان ۷.۲۵ دلار در ساعت است. این در حالی است که ثروت میلیاردر‌ها در آمریکا در سال ۲۰۰۹ معادل ۱.۲۷ تریلیون دلار بود و این میزان در سال ۲۰۲۰ به ۳.۶۳ تریلیون دلار رسیده است. وظیفه ما این است که از ثروتمندان، مالیات بگیریم و حداقل دستمزد را دستکم تا ۱۵ دلار در ساعت افزایش دهیم.»

این سناتور ارشد آمریکایی بار‌ها دولت ترامپ را نیز مورد انتقاد قرار داده است. به طور مثال ماه گذشته گفت: «۵.۴ میلیون آمریکایی دیگر بیمه نیستند. ۹۲ میلیون نفر یا بیمه نیستند یا بیمه آن‌ها کافی نیست. این در حالی است که صنعت بهداشت و درمان در سه ماهه سوم سال ۴۳ میلیارد دلار سود برده است. ما اکنون بیشتر از همیشه به بیمه Medicare برای همه نیاز داریم.»

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.