سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز ساخت کارخانه تولید کاتالیزور فولاد در آشتیان

عملیات اجرایی تولید فروسیلیسیم به منظور افزایش محصول فولاد کشور در آشتیان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، در سفر استاندار مرکزی و مسئولان استانی به آشتیان عملیات اجرایی کارخانه تولید فروسیلیسیم با سرمایه‌ای  حدود ۸۶۵ میلیارد  ریال  آغاز شد.

فروسیلیس کاتالیزور مورد نیاز تولید فولاد است و این طرح یکی از طرح‌های اساسی و مورد نیاز کشور در تولید و افزایش محصول فولاد کشور است.

بهره برداری از خط تولید قطعات و لوازم خودرو 

در سفر استاندار مرکزی همچنین خط تولید جدید قطعات و لوازم خودرو در آشتیان به منظور تامین قطعات و لوازم مورد نیاز دو خودروساز بزرگ کشوربا حدود ۵ میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری رسید.

طرح‌های هفته دولت شهرستان آشتیان حدود ۴۰ طرح اقتصادی و عمرانی بود که ۳۳ طرح افتتاح شد وعملیات اجرایی ۷ طرح هم آغاز شدکه در مجموعا ۱۱۰ میلیارد تومان برای این طرح‌های سرمایه‌گذاری شده است.

بهره برداری از  اراضی مکانیزه ذرت

یکی دیگر از طرح‌هایی که در آشتیان افتتاح شد بهره‌برداری از حدود ۱۰۰ هکتار اراضی مکانیزه ذرت با روش آبیاری قطره‌ای بود که در هر هکتار ۵۵ تن برداشت محصول دارد و می‌تواند جایگاه تولید ذرت استان مرکزی را در کشور بهبود بخشد.

راه اندازی خط جدید تولید ورق‌های پروپیلن

راه اندازی خط جدید تولید ورق‌های پروپیلن با قابلیت استفاده در صنعت بسته بندی و عایق  با اعتبار حدود ۱۰۰ میلیارد ریال از محل سرمایه گذاری بخش خصوصی از دیگر طرح‌های افتتاحی روز  شهرستان آشتیان بود

مثل همه شهرستان‌ها اقدام ملی ساخت مسکن برای افرادی که نیازمند مسکن هستند در شهرستان آشتیان شروع شد و کلنگ حدود ۲۰۰ واحد مسکونی در شهرستان آشتیان به زمین خورد.

ایجادحدود ۵۰۰ فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم 

سید علی آقازاده استاندار مرکزی در حاشیه بهره برداری از طرح‌های شهرستان آشتیان در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: این طرح‌ها حدود ۵۰۰ فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم در شهرستان آشتیان که جمعیت زیادی ندارد ایجاد می‌کند که گام بسیار گام مهمی است که تبریک می‌گویم به همه مردم و مسئولان و همه کسانی که دست اندرکاران این اقدامات بسیار مفید بودند.

آقازاده افزود: در شرکت مدرن صنعت هم نزدیک ۳۰۰ نفر مشغول هستند و با راه اندازی شرکت الکتروپیک تا دو سه ماه دیگر حدود ۱۰۰ نفر مشغول بکار می‌شوند که این‌ها همه نشان دهنده شتاب توسعه اقتصادی و تولیدی در سطح استان و به ویژه در شهرستان‌هایی مثل آشتیان است که تا چندی پیش نیازمند کار و شغل بودند.

او اضافه کرد: امیدواریم با اقداماتی در امتداد سال ۹۹ در شهرستان آشتیان شاهد افزایش تعداد طرح‌های اقتصادی و تولیدی و همچنین افزایش تعداد فرصت‌های شغلی باشیم و تا پایان سال ۹۹ خبر‌های خوب و بهتری از این شهرستان خواهیم شنید.

حضور در روستای گرکان و بازدید از طرح های عمرانی در دست اجرا  در این روستا، غبارروبی و گلباران مزار شهدای شهر آشتیان و بازدید از روند اجرای پروژه تولیدی و صنعتی شرکت الکتروبیک از دیگر برنامه های سفر یک روز آقازاده به آشتیان بود.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.