سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش ۴۳ درصدی میزان جابجایی مسافر در خراسان جنوبی

در دو ماهه اول تابستان امسال میزان جابه جایی مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری ۴۳ درصد کاهش داشته است.

حسینی رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: در ۲ ماهه اول تابستان امسال بیش از ۲۷۵ هزار و ۲۳۶ نفر مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری استان جابه جا شده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۳ درصد کاهش داشته است.

او افزود: در ۲ ماهه اول تابستان امسال تعداد ۵۹ هزار و۷۲۸ مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری به استان وارد و ۵۹ هزار و ۷۵۶ مسافر از استان خارج شده اند.

حسینی تصریح کرد: هم چنین ۱۵۵ هزار و ۷۵۲ مسافر درون استان جابجا شده اند.

رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی ادامه داد: در راستای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا میزان جابجایی مسافر وارد شده به استان، خارج شده از استان و جابجایی داخل استان به ترتیب با کاهش ۵۸، ۶۲ و ۱۶ درصدی مواجه بوده است.


بیشتر بخوانید


او عنوان کرد: در حال حاضرتعداد هزار و ۵۳۲ راننده در بخش مسافر استان شاغل بوده و تعداد ۲۳۴ دستگاه سواری کرایه با عمر ۷۲/۱۰ سال، تعداد ۱۳۲ دستگاه مینی بوس با عمر ۳/۲۴ سال و تعداد ۲۵۶ دستگاه اتوبوس با عمر متوسط ۵۳/۱۳ سال کار جابجایی مسافرین از مبدأ ۱۴ پایانه عمومی و خصوصی را انجام می‌دهند.

حسینی گفت: برای ارتقاء سطح خدمات به مسافرین، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، کاهش هزینه‌های سفر، و عدم مراجعه حضوری به پایانه‌های مسافری و شرکت‌های حمل و نقل، امکان صدور بلیت اینترنتی با ناوگان اتوبوسی از طریق وب سایت شرکت‌های حمل و نقل مسافر به نشانی WWW.payaneha.com برای مقاصد درون و برون استانی فراهم شده است.

رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی تصریح کرد: سامانه گویای ۱۴۱ و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۵۶۱۴۱ آماده دریافت پیشنهادات، انتقادات و نظرات مسافران درخصوص نحوه ارائه خدمات سفر‌ها در استان خراسان جنوبی خواهد بود.

انتهای پیام / ط آ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.