سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش شیوع کرونا ویروس در دزفول

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: از یک ماه پیش بار بیماری در شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی دزفول کاهش یافته است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، یوسف پریدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: از یک ماه پیش بار کرونا در شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی دزفول کاهش یافته و اکنون بار بیماری، یک‌پنجم دوره اوج بیماری است و با این وجود، تا زمانی که مورد جدید بیماری داشته باشیم یعنی همچنان خطر انتقال بیماری و احتمال ورود به پیک بیماری وجود دارد.

او افزود: ۳ بخش ICU برای بیماران مبتلا به کرونا در نظر گرفته شده که در حال حاضر تعداد بیماران بستری در بخش‌های ICU این بیمارستان به ۵۰ درصد کاهش یافته است. با توجه به اینکه نیاز به تخت‌های ویژه مقداری کاهش یافته است.

پریدار بیان داشت: در حال آماده‌سازی برای بازسازی یکی از این بخش‌ها هستیم. همچنین شش بخش تخت‌های عادی برای بیماران مبتلا به کرونا پیش‌بینی شده که در حال حاضر در ۲ بخش عادی در حال ارائه خدمات به این بیماران هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول تصریح کرد: در فصل پاییز احتمال گسترش بیماری کووید - ۱۹ و همچنین احتمال گسترش این بیماری با همزمانی آنفلوآنزا وجود دارد بنابراین همه دانشگاه‌های علوم پزشکی در حال برنامه‌ریزی هستند تا کمبود‌ها رفع شود.

این مقام مسئول گفت: ویروس از طریق افراد آلوده که در جامعه حضور دارند منتقل می‌شود بنابراین هر چه گردشگری بیشتر باشد شانس انتقال ویروس نیز افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.