سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش برداشت از جایگاه‌های آب شیرین در بجستان

مدیر امور آبفای بجستان گفت: در نتیجه افزایش کیفیت آب شهر بجستان، برداشت از جایگاه‌های آب شیرین در این شهر به یک چهارم کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدرضا اکبرنیا مدیر امور آبفای بجستان با استناد به روند نزولی شارژ کارت برداشت آب در بجستان گفت: شش هزار مشترک در بجستان به دلیل کاهش کیفیت آب از جایگاه‌های برداشت آب شیرین برای شرب استفاده می‌کنند که با اقدامات انجام شده از جمله خرید آب دو قنات "درزآب" و "بستان" و احیای دو حلقه چاه، کیفیت آب شبکه شهر افزایش و برداشت آب از ۱۸ جایگاه موجود در سطح شهر کاهش یافت.

او افزود: کیفیت پایین و رسوب آب باعث خسارت به تاسیسات امور و شیرآلات مشترکان می‌شود که با کیفی سازی آب این روند نیز متوقف شد.

مدیر امور آبفای بجستان از فرسودگی شبکه توزیع آب به عنوان چالش اصلی شهر یونسی با هزارو ۷۰۰ مشترک نام برد و ادامه داد: در این شهر هم یک حلقه چاه که در سال ۹۷ حفر شده بود پس از برق رسانی و تجهیز با توان ۱۵ لیتر برثانیه وارد مداربهره برداری شد.

اکبرنیا بیان کرد: این شهرستان با ۵۹ روستا که از این تعداد ۳۱ روستا بالای ۲۰ خانوار تحت پوشش قرار دارند و مابقی که کم جمعیت بوده و در حد آبادی محسوب می‌شوند با تانکر آبرسانی می‌شوند.

او تصریح کرد: در چهار روستای شهرستان دستگاه‌های آب شیرکن و در سه روستا هم جایگاه برداشت آب نصب شده است.

انتهای پیام//ز. ق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.