سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عبور موفق قزوین از پیک اول کرونا/قزوین و تاکستان در وضعیت قرمز

سخنگوی وزارت بهداشت در قزوین گفت: با توجه به پایین بودن سرانه تخت بیمارستانی در قزوین، این استان توانست با موفقیت از پیک اول کرونا گذر کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، لاری سخنگوی وزارت بهداشت در قزوین در نشست ستاد مقابله با کرونا در قزوین سرانه تخت بیمارستانی در استان قزوین کم استگفت: با توجه به اینکه پیک دوم کرونا در حال ثبات است، اما بازهم جای نگرانی دارد که امیدواریم با همدلی از این پیک هم با موفقیت بگذریم.

لاری افزود: باید وضعیت ابتلا به کرونا در شهرستان‌ها به قرمز، زرد و نارنجی تقسیم شود، ولی برای اینکه به مردم گفته شود که شرایط نگران کننده است وضعیت استان‌ها قرمز اعلام می‌شود.

وی در ادامه بر تمرکز بیشتر برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تاکید کرد.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: همه می‌دانند که بازگشایی مدارس در سلامت جسم و روان دانش اموزان تاثیر گذار است، ولی باید دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت شود.

لاری افزود: اگرچه نمی‌توان مردمی را که ماسک نمی‌زنند، جریمه کرد، اما می‌توان به ارایه کنندگان خدمت گفت به کسانی که رعایت نمی‌کنند خدمات ندهند.

مدیریت بیماری کرونا در استان قزوین به دلیل قرار داشتن این استان در شاهراه اتصالی شرق به غرب و جنوب به شمال کشور با چالش‌های جدی روبه رو بوده است و کارکنان شبکه بهداشت و درمان، مجاهدانه در خط مقدم مبارزه با این ویروس حضور دارند.

پس از گذر از موج اول بیماری در استان قزوین، از خرداد ماه نمودار موارد ابتلا و بستری روزانه در استان مجدداً روند صعودی گرفته و علیرغم آنکه طی روز‌های اخیر تا حدی از شدت این روند صعودی کاسته شده، ولی همچنان وضعیت بیماری در اغلب شهرستان‌های استان حساس و شکننده است.

در حال حاضر شهرستان‌های قزوین و تاکستان در وضعیت قرمز و شهرستان بوئین زهرا در وضعیت هشدار بیماری قرار دارند.

هم اکنون تعداد ۲۹۳ بیمار مبتلا به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان قزوین بستری و تحت درمان هستند که از این بین ۵۹ نفر به دلیل شرایط بالینی نامناسب در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده اند.

امیدواریم با رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی و استفاده جدی‌تر از ماسک شاهد خروج شهر‌های استان از وضعیت قرمز و هشدار بیماری باشیم.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.