سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حوزه هنری قم اعلام کرد؛

انتشار ۲۴۰ سروده عاشورایی از شاعران سراسر کشور

۲۴۰ شعر منتخب شاعران آیینی کشور در توصیف واقعه عاشورا در قالب پویش سفینه النجاه در فضای مجازی منتشر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، به نقل از حوزه هنری قم طی ۱۰ شب نخست ماه محرم، ۲۴۰ شعر منتخب شاعران آیینی کشور در توصیف واقعه عاشورا و حماسه‌سازان واقعه کربلا در قالب پویش #سفینه‌_النجاه در فضای مجازی منتشر شد.

 این پویش که به ابتکار واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری قم شکل گرفت با استقبال شاعران سراسر کشور مواجه شد و به همین علت تنها آثار برگزیده در رسانه‌های مجازی حوزه هنری قم منتشر شد.

علاقه‌مندان با مراجعه به صفحات و کانال‌های ادبیات قم به نشانی @adabiatqom در اینستاگرام، ایتا و تلگرام می‌توانند به این آثار دسترسی داشته باشند.

 شب اول محرم ۳۳ اثر با موضوع مسلم بن عقیل، شب دوم ۱۹ اثر با موضوع اصحاب امام حسین (ع)، شب سوم ۲۱ اثر با موضوع حضرت رقیه (س)، شب چهارم ۱۴ اثر با موضوع فرزندان حضرت زینب (س)، شب پنجم ۱۶ اثر با موضوع حضرت عبدالله حسن، شب ششم ۱۴ اثر با موضوع حضرت قاسم (ع)، شب هفتم ۲۴ اثر با موضوع حضرت علی اصغر (ع)، شب هشتم ۲۹ اثر با موضوع حضرت علی اکبر (ع)، شب نهم ۳۵ اثر با موضوع حضرت عباس (ع)، شب دهم ۳۴ اثر با موضوع حضرت اباعبدالله (ع) منتشر شد. در آینده نزدیک از برگزیدگان این پویش با اهدای هدایایی تقدیر خواهد شد.

 به دلیل استقبال از این پویش مقرر شد، تا این تجربه در ماه محرم و صفر ادامه یابد. به همین منظور شاعران می‌توانند سروده‌هایشان با موضوع حضرت زینب (س)، حضرت امام سجاد (ع) و اربعین حسینی به ادمین کانال تلگرامی و ایتای ادبیات قم به نشانی @adabiatqom ارسال کنند.

انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.