سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل فناوری اطلاعات آموزش و پرورش:

شیوع کرونا سرعت تغییر در آموزش و پرورش را افزایش داد

حبیبی گفت: درحال تغییر در آموزش و پرورش بودیم که شیوع ویروس کرونا سرعت آن را افزایش داد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود حبیبی مدیرکل فناوری اطلاعات آموزش و پرورش در دومین روز از سی و چهارمین اجلاس سالیانه آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در حال تغییر پارادایم در آموزش و پرورش هستیم، اظهار کرد: البته در ابتدا سرعت کار پایین بود، ولی با شیوع کرونا ویروس ره ۱۰ ساله در عرض کمتر از ۶ ماه سپری شد.

او ادامه داد: چهره نظام تعلیم و تربیت عوض شده است و امروزه یادگیری معکوس را دنبال می‌کنیم. این را باید بدانیم که این روش شروع راه است و خاتمه نیست، در ادامه این مسیر به محیط یادگیری شخصی می‌رسیم و باید فضایی برای تک تک دانش آموزان داشته باشیم که هر کس با توجه به ویژگی شخصیتی خود آموزش دریافت کند.

مدیرکل فناوری اطلاعات آموزش و پرورش اظهار کرد: پرچمدار این اقدام هم معلمان و عوامل اجرایی مدارس هستند. خوشبختانه در این ۶ ماه گذشته تجارب نشان داد همکاران ما با این تغییر پارادایم منطبق هستند و نگران نیستیم که این مسیر محقق نشود.

حبیبی با اشاره به اینکه ما بزرگترین مجموعه فناورانه کشور را در آموزش و پرورش در اختیار داریم و حدود ۹۰۰ نفر در ادارات آموزش و پرورش ما در حوزه فناوری اطلاعات فعالیت دارند، گفت: ارتش بزرگی از نیرو‌های فناورانه داریم که بدون چشم‌داشت به ما کمک می‌کنند و اتفاقاتی که در نظام آموزشی افتاده است را مدیون همکارانمان هستیم.

او ادامه داد: در مقیاس بزرگتر شبکه‌ای ۱۳ هزار نفری از متخصصان فناوری اطلاعات خواهیم داشت که هم بر مدارس نظارت دارند هم راهبری معلمان را دنبال می‌کنند.

مدیر فناوری اطلاعات آموزش و پرورش تصریح کرد: در ۱۰ سال اخیر با کودکان نسل شبکه مواجه هستیم که با ابزار‌های فناوری رشد کرده‌اند؛ بنابراین در آموزش و پرورش هم باید این ویژگی‌های خاص آن‌ها مانند سریع الانتقال بودن، باهوش بودن و کم حوصلگی در برابر آموزش‌های طولانی مدت مورد توجه باشد.

حبیبی اظهار کرد: در حال تغییر هستیم و نیاز به زیست بوم در حوزه آموزش و پرورش داریم که سامانه شاد هم یکی از این ابزار‌های جدید است؛ بنابراین اینکه انتظار داشته باشیم طی ۶ ماه هیچ مشکلی در این شبکه نباشد امکان پذیر نیست، نقض‌هایی در این شبکه وجود دارد که به تدریج رفع می‌شود، هرچند که باید به سمت خلاقیت پیش رویم و مدرسه محوری در این امر تاثیرگذار خواهد بود.

او با اشاره به آغاز هوشمندسازی مدارس گفت: در خصوص آموزش و فرهنگسازی کار‌های جدیدی در حال انجام است و دوره‌های تخصصی و آموزشی در نظر می‌گیریم که به تدریج اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.